• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 2 شهریور 1399
کد مطلب : 108384
+
-

شاد؛ نیستیم

درنظرسنجی وزیر ارتباطات ۷۳ درصد کاربران اعلام کرده‌اند که برای آموزش مجازی از اپلیکیشن شاد استفاده نمی‌کنند

آموزش مجازی
شاد؛ نیستیم

یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که این روزها کسانی که بچه مدرسه‌ای دارند، درباره‌اش صحبت می‌کنند، شبکه آموزشی دانش‌آموزان یا همان «شاد» است. شبکه شاد به‌عبارت ساده‌تر برای تحصیل دانش‌آموزان در روزهایی که مدارس به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری
کووید-19تعطیل بوده و هستند، راه‌اندازی شد، اما از همان روزهای نخست، مشکلاتی درخصوص این برنامه وجود داشت. اکنون که در آستانه شروع سال تحصیلی 1400-1399قرار داریم، شرایط کمی متفاوت‌تر از قبل شده است. در روزهای ابتدایی به‌کارگیری شبکه شاد، در یک‌سوم پایانی سال تحصیلی قرار داشتیم، اما اکنون صحبت از برگزاری کلاس‌های درس در مقاطع مختلف به‌صورت غیرحضوری است. به‌تازگی محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرد و از مخاطبانش درخصوص برگزاری مجازی کلاس‌های درس و همچنین شبکه شاد سؤال‌هایی را پرسید. او نوشت: «داریم برای تحقق عدالت آموزشی و ارائه بسته‌های رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، برنامه‌ریزی می‌کنیم. لطفا با پاسخ به سؤال‌های بعدی و دعوت از دیگران برای پاسخگویی، ما را در این کار یاری کنید. ممنونم.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین پرسش خود در این نظرسنجی اینستاگرامی، این سؤال را مطرح کرد که برای آموزش مجازی از اینترنت خانگی (وای‌فای) استفاده می‌کنید یا اینترنت تلفن همراه. پاسخ نظرسنجی، 51به 49به‌سود اینترنت تلفن همراه بود. نتیجه‌ای که می‌توان استنباط کرد، شرایط استفاده از اینترنت در جامعه به‌طور کلی بین اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت‌های خانگی تقریبا برابر است.
او در دومین سؤال نظرسنجی‌اش پرسید: «آیا شما برای آموزش مجازی از شاد استفاده می‌کنید یا از سایر پیام‌رسان‌ها و ابزارها؟» پاسخ به این پرسش اما پرده از شرایط شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) برداشت. تنها 27درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، پاسخ‌شان، «شاد» بود.
آذری جهرمی در سومین پرسش نظرسنجی خود از مخاطبان سؤال کرد: «آیا هزینه اینترنت شما با استفاده از آموزش مجازی افزایش یافته است؟» در پاسخ به این پرسش، 90درصد گزینه «بلی» را انتخاب کرده بودند.
آخرین پرسش این نظرسنجی اما یک انتخاب بود: «در سال تحصیلی گذشته، کدام‌یک برای شما چالش بزرگ‌تری بود، هزینه شبکه یا کیفیت خدمات شاد؟» نتیجه این نظرسنجی نیز بسیار نزدیک بود. 59درصد موضوع هزینه را برگزیدند و 41درصد گزینه کیفیت را.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفته است که درحال برنامه‌ریزی برای تامین بسته‌های رایگان اینترنت برای تامین عدالت آموزشی در سال جدید است. بسته‌ای که قرار است شامل حال معلمان و دانش‌آموزان شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید