• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 29 مرداد 1399
کد مطلب : 108063
+
-

نقشه نافرجام سارقان مسلح طلافروشی


سارقان مسلح که قصد دستبرد به مغازه طلافروشی در جنوب پایتخت را داشتند با هوشیاری پلیس و به روز بودن سیستم‌های ایمنی در نقشه خود ناکام ماندند.
به گزارش همشهری، ساعت 10صبح دیروز مأموران کلانتری 175باقرشهر در حال گشتزنی در بلوار امام خمینی بودند که چشمشان به یک دستگاه خودروی پژو 405نقره‌ای افتاد. خودرو 3سرنشین داشت و کمی بعد مقابل یک طلافروشی متوقف شد. یکی از سرنشینان پشت فرمان ماند و 2نفر دیگر از ماشین پیاده شدند و به سمت طلافروشی حرکت کردند. مأموران با زیرنظر گرفتن آنها متوجه شدند که یکی از آنها اسلحه به‌دست دارد و دیگری تبر. مأموران کلانتری که شاهد این صحنه بودند برای دستگیری دزدان مسلح که قصد دستبرد به طلافروشی را داشتند وارد عمل شدند.
این در حالی بود که سارقی که اسلحه به‌دست داشت مقابل طلافروشی ایستاد و دیگری با تبر قدم در مغازه گذاشت. او با تبر صاحب مغازه طلافروشی را تهدید کرد و از او خواست که طلاهای داخل ویترین را درون کیفی که همراهش بود بریزد. در همین هنگام اما مأموران کلانتری وارد عمل شدند و عملیات دستگیری دزدان را آغاز کرده و از آنها خواستند تا خودشان را تسلیم کنند. همزمان صاحب مغازه آژیر خطر را به صدا درآورد. مغازه طلافروشی مجهز به سامانه مهار و سیستم‌های ایمنی به روز بود، بگونه‌ای که وقتی مرد طلافروش دکمه‌ای را فشار داد ویترین طلافروشی به درون گاوصندوقی رفته و به‌اصطلاح مخفی شد. دزد تبر به‌دست با دیدن این صحنه جا خورد و همه نقشه هایشان را نقش بر آب دید. از سوی دیگر مأموران پلیس در یک قدمی دستگیری آنها بودند و همین کافی بود تا سارقان تصمیم به فرار بگیرند. وقتی سارق تبر به‌دست از مغازه خارج شد، دزدی که اسلحه داشت آن را به سمت مأموران گرفت و تهدید کرد که اگر اقدامی انجام بدهند شلیک می‌کند. آنها درحالی‌که قصد سوار شدن به خودروی پژو و فرار را داشتند 3تیر هوایی شلیک کرده و گریختند.
در همین حال، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران گفت: مأموران پلیس شماره پلاک خودروی متهمان را به‌دست آوردند و با سرنخ‌های موجود به‌زودی دزدان مسلح را دستگیر خواهند کرد. وی ادامه داد: خوشبختانه با تیزهوشی مأموران و هوشیاری صاحب مغازه طلافروشی درخصوص استفاده از سامانه‌های به روز، این سرقت نافرجام ماند.
فرمانده انتظامی به کسبه و افرادی که در صنف طلافروشی و یا فروش اموال گران‌قیمت فعالیت دارند توصیه کرد که با استفاده از تجهیزات پیشرفته ایمنی، به پلیس در زمینه پیشگیری از اینگونه سرقت‌ها کمک کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید