• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 27 مرداد 1399
کد مطلب : 107824
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Nk5w6
+
-

دستاوردهای جدید دفاعی در راهند

وزیر دفاع از رونمایی یک نوع موشک کروز خبر داد

دفاعی
دستاوردهای جدید دفاعی در راهند


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی و معرفی چندین دستاورد جدید صنعت دفاعی در روز صنعت دفاعی (۳۱مرداد) خبر داد و گفت: دستاوردهایی هم در حوزه موشکی، هوایی، پهپادی و دریایی داریم که تا پایان سال با حضور رئیس‌جمهوری رونمایی خواهد شد. 
امیر سرتیپ امیر حاتمی همچنین با اعلام خبر آمادگی این وزارتخانه برای رونمایی از نوعی موشک کروز، همچنین نصب کروز بلندبرد روی جنگنده‌ها را جزو کارهای تحقیقاتی برشمرد که شاید تا اواسط سال آینده به نتیجه برسد. به گزارش ایسنا، وزیر دفاع که به مناسبت روز صنایع دفاعی در یک نشست خبری حضور یافته بود در پاسخ به پرسشی درباره توانمندی وزارت دفاع در حوزه موشک‌های‌کروز و اینکه چند درصد از تجهیزات دفاعی که رونمایی می‌شوند در اختیار یگان‌های رزم قرار می‌گیرند، اظهار کرد: امروز به توانمندی خوبی در حوزه موشک‌های کروز به‌خصوص‌ در حوزه برد این‌ موشک‌ها رسیده‌ایم و یکی از محصولاتی که برای روز صنعت دفاعی رونمایی آن را درنظر گرفته‌ایم یک موشک کروز است که یک دستاورد خوب در این حوزه است. 
او گفت: انواع موشک‌های کروز اعم از زمین به زمین، هوا به زمین، سطح به سطح و زیر سطح به سطح را داریم و در این زمینه اتفاق خیلی خوبی افتاده به‌گونه‌ای که توانستیم نیازهای نیروهای مسلح را تامین کنیم.
وزیر دفاع همچنین درباره افتتاح شعبه فروشگاه اتکا در ونزوئلا و واکنش برخی رسانه‌های خارجی به این موضوع گفت: ونزوئلا یک کشور ضد‌استکبار است و به همین دلیل مورد دشمنی آمریکایی‌ها قرار گرفته است. ما هر دو در باشگاه تحریمی‌ها قرار داشته‌ایم و این همکاری از قدیم بوده و امروز هم تقویت شده است. همکاری کشورهای دوست و مستقل با یکدیگر براساس احترام و منافع متقابل و برد- برد است. ازجمله مواردی که بخش خصوصی ونزوئلا درخواست کرده بود تأسیس فروشگاهی برای فروش محصولات ایرانی بود که این کار توسط اتکا به‌عنوان یک نهاد عمومی انجام شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید