• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 27 مرداد 1399
کد مطلب : 107782
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/5y1Gv
+
-

پاک کردن خودرو از بقایای حشرات

   شاید برای شما نیز رخ داده است که هنگام رانندگی در هر مسیری به‌خصوص در فصل بهار با صحنه چسبیدن حشرات مرده روی بدنه خودرو مواجه شوید. توجه داشته باشید که حشرات و فضولات اسیدی‌شان یکی از دردسر‌های رانندگان است که هر چه سریع‌تر باید پاک شوند زیرا می‌توانند خسارت و آسیب جدی به رنگ خودرو وارد کنند.
   خودروهای با رنگ تیره، بیشتر مستعد آسیب ناشی از چسبیدن حشرات هستند و گرمای خودرو باعث می‌شود که باقیمانده حشرات همانند لکه‌های سفید تاول مانندی روی بدنه دیده شوند.
   برای رفع باقیمانده حشرات از روی بدنه خودرو، برای جلوگیری از هرگونه آسیب دائمی، نه‌تنها پاک کردن حشرات مرده از روی بدنه خودرو بلکه حفظ درخشش و رنگ وسیله نقلیه نیز در اولویت است. پس در گام نخست تمیز کردن هرچه سریع‌تر این مواد زائد می‌تواند از آسیب به رنگ خودرو جلوگیری کند.
   می‌توانید با استفاده از یک حوله میکرو‌فایبر و واکس قسمتی از بدنه خودرو که آثار باقیمانده حشرات بر آن است را تمیز کنید. اما توجه کنید که قبل از پاک کردن، واکس را روی دستمال اسپری کرده و از یک جهت پاک کنید تا به‌طور تصادفی بدنه خودرو خراشیده نشود.
   استفاده از مایع شست‌وشوی اتومبیل مخلوط با آب و اسفنج پاک‌کننده شیوه دیگر از بین بردن حشرات و فضولات از روی بدنه خودرو است. اسفنج تقریباً هر چیزی را از بین می‌برد، به‌خصوص اینکه سطح شما کمی زبر باشد.
   استفاده از اسپری ضد‌ حشرات، شیوه دیگر پاک کردن آنها از روی خودرو در شرایطی است که حشرات بر بدنه خودرو چسبیده و یا در عمق رنگ ماشین نفوذ کرده باشند. کافی است محل مورد نظر را اسپری کرده و حدود 30ثانیه صبر کنید، سپس با دستمال میکروفایبر آن را پاک کنید.
    استفاده از محلول مخصوص شست‌وشوی حشرات  راه دیگری است که می‌توان آن را در مخزن شیشه‌شوی خودرو ریخته و توسط برف پاک‌کن حشرات را از شیشه جلوی خودرو تمیز‌کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید