• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 26 مرداد 1399
کد مطلب : 107733
+
-

سامانه‌های شفافیت وزارت کار راه‌اندازی شد

دیروز طی مراسمی با حضور محمد شریعتمداری در مجموعه تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ۶ سامانه شفافیت شامل هوش تجاری، مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره، املاک و مستغلات، صورت‌جلسات هیأت مدیره‌ و مجامع، پرونده‌ها و دعاوی حقوقی و قراردادها رونمایی شد.
به گزارش همشهری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این سامانه‌ها را در راستای تحقق دولت الکترونیک و با هدف حفظ پیشگامی در شفافیت راه‌اندازی کرده و حجت میرزایی، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: با راه‌اندازی این سامانه‌ها هر موضوعی که با این وزارتخانه یا سازمان‌های زیرمجموعه آن مرتبط باشد، قابل شفاف‌سازی است.
میرزایی‌ رونمایی «سامانه‌های شفافیت» وزارت کار با قابلیت گزارش‌دهی عمومی مستمر را راهکاری برای مقابله با ویروس فساد با نور آگاهی و شفافیت می‌داند و معتقد است به هر اندازه که بتوان شفافیت را در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی افزایش داد، از رشد این ویروس جلوگیری می‌شود. معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه صندوق‌های بازنشستگی و به‌طور عام همه سازمان‌ها و بنگاه‌های بخش عمومی در تمامی کشورها دارای زمینه مستعد ایجاد فساد و حیف‌ومیل اموال هستند، می‌گوید: برای کاهش فساد در این نهادها هیچ اقدامی مهم‌تر و کارآمدتر از شفافیت نیست و فقط نظارت عمومی و آگاهی مالکان، ذینفعان و عموم مردم از آنچه در صندوق‌ها می‌گذرد، می‌تواند سلامت آنها را تضمین کند.
میرزایی با بیان اینکه در دو سال گذشته افزایش شفافیت در زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، می‌گوید: سامانه‌های شفافیت راه‌اندازی شده امکان نظارت و گزارش دهی از دارایی‌ها و فرایندهای تصمیم‌گیری را فراهم می‌کنند از جمله سامانه‌های دارایی‌ها و املاک که همه املاک و دارایی‌های وابسته را شناسنامه‌دار کرده است و با همه ویژگی‌ها از حیث مقیاس، ارزش مالی، محل وقوع و نوع کاربری به‌طور شفاف در این سامانه‌ها فهرست شده است. او با اشاره به اینکه مشخصات حدود هزار و 200 مدیر مرتبط با وزارت کار در سایت این وزارتخانه منتشر شده، می‌افزاید: سامانه‌های مربوط به جلسات هیات مدیره‌ها، مجامع عمومی شرکت‌ها و هلدینگ‌ها نیز به‌صورت هفتگی به‌روزرسانی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که هیچ تصمیم و مصوبه‌ای در شرکتی مخفی و پوشیده باقی نمی‌ماند و به‌صورت دائم و مستمر توسط هلدینگ‌های بالاسری رصد می‌شود. به گفته میرزایی تمامی دعاوی و پرونده‌های عمومی که له یا علیه هرکدام از بنگاه‌ها در جریان است نیز با همه ویژگی‌های پرونده در سامانه مربوطه قابل‌مشاهده و دسترسی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید