• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 23 مرداد 1399
کد مطلب : 107578
+
-

جنگ یک تیم ویک ستاره

بارسلونا که این روزها فقط به مسی تکیه کرده، فردا شب در یکی از حساس ترین بازی‌های فصل لیگ قهرمانان به مصاف بایرن آماده می‌رود

جنگ یک تیم ویک ستاره

فوتبال دلخوشی روزهایی است که هزار تا ناخوشی بر سرمان ریخته. دلخوشی‌های فوتبالی فعلا ادامه‌دار و متداوم است. 2 شب پیاپی که یک‌چهارم لیگ اروپا بود و از دیشب هم با بازی پاری‌سن‌ژرمن- آتالانتا یک‌چهارم لیگ قهرمانان آغاز شد. رقابت‌های این مرحله امشب با دیدار تیم‌های اتلتیکو مادرید و لایپزیش و فرداشب که حساس‌ترین بازی این مرحله است بین بارسلونا و بایرن مونیخ برگزار می‌شود و شنبه با دیدار سیتی- لیون به پایان می‌رسد. بلافاصله یعنی یکشنبه‌شب و دوشنبه‌شب نیمه‌نهایی لیگ اروپا به‌ترتیب بین سویا- منچستریونایتد و شاختار- اینتر ادامه می‌یابد و سپس نوبت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان است. فرصت سر‌ خاراندن نداریم. نکته جالب نیمه‌نهایی لیگ اروپا این است که باز هم سروکله سویا پیدا شده. تیم اسپانیایی برای ششمین بار به این مرحله رسیده که در 5مورد قبلی جام را برده و همین لرزه بر تن من‌یونایتد و اینتر انداخته است.

  اتلتیکو- لایپزیش
با بازی امشب شاید زیاد میانه‌ای نداشته باشید اما بازی خوبی می‌شود البته اگر اتلتیکو اجازه بدهد فوتبال روال خودش را طی کند. تیم اسپانیایی که با سیمئونه همواره در لیگ قهرمانان اروپا نتایج خوبی به‌دست آورده و در دور قبلی هم مدافع عنوان قهرمانی یعنی لیورپول را حذف کرده، شانس اول صعود از این بازی است. آمار گلزنی تیم سوم اسپانیا اصلا جالب نیست.‌این تیم در این فصل 51گل زده درحالی‌که لچه در ایتالیا که لیگ دفاعی‌تر و تاکتیکی‌تری است با 52گل زده به سری بی ‌سقوط کرد! لایپزیش ازجمله باشگاه‌های تازه‌تاسیس و منفور در آلمان است که هواداران دیگر باشگاه‌های قدیمی به آن حسادت می‌کنند. در کل تاریخ این باشگاه تنها 424بازی رسمی دیده می‌شود و این در حالی است که کوکه، کاپیتان اتلتیکو در بازی امشب به 457بازی رسمی می‌رسد. کوریا و ورسالیکو به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا از لیست خط خورده‌اند. داور این بازی هم شیمون مارسینیاک داور ۳۹ساله لهستانی است که بازی رفت این فصل اتلتیکو- لیورپول را هم سوت زده بود.

  بارسلونا- بایرن
اما حساس‌ترین بازی این مرحله را بایرن و بارسا برگزار می‌کنند. لوتار ماتئوس و رومنیگه حسابی برای بارسایی‌ها کری خوانده‌اند و همین‌ها تیم کاتالونیایی را جری کرده است. آلمانی‌ها با خیال راحت از صعود مقابل بدترین بارسلونای دو دهه اخیر دم می‌زنند. اما آمار این تیم مقابل اسپانیایی‌ها در سال‌های اخیر اصلا جالب نیست. آنها پس از حذف بارسا با 7گل در دیدار رفت و برگشت در سال2013همواره به‌دست اسپانیایی‌ها از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند؛ یک‌بار به‌دست همین بارسلونا، 3 بار رئال مادرید و یک‌بار هم اتلتیکو. مسی ۱۲ گل در این مرحله زده و آمار گلزنی‌هایش در 16بازی مقابل تیم‌های آلمانی ۱۷گل زده است. او در تمرین دیروز با پای بانداژ شده تمرین کرد اما قطعا به بازی جمعه‌شب می‌رسد. حتی عثمان دمبله هم پس از مدت‌ها به شرایط مسابقه رسیده. 2 محروم این تیم یعنی بوسکتس و ویدال هم برای بازی فردا در دسترس خواهند بود. بارسا که مشخص نشد چطوری توانست از مرحله قبلی با آن نمایش در بازی رفت و برگشت به سلامت عبور کند، امید به مسی دارد و کرنرها. این تیم در فصل جاری 6بار از روی نقطه کرنر به گل رسیده که نصف آن با ضربات لنگله بوده؛ مدافع فرانسوی یک گل هم به همین شکل به ناپولی زد. بارسا- بایرن جدا از جدال بین مسی و لواندوفسکی نبرد نویر و تراشتگن هم هست که در تیم ملی آلمان با هم رقابت و حسادت دارند. بارسا- بایرن نبردی است که به ختم جام منتهی می‌شود. در سال2009 و 2015 بارسا با حذف بایرن به قهرمانی دست یافت. بایرن هم یک‌بار در سال2013 با کنار زدن بارسلونا به مسیر قهرمانی برگشت و لیگ قهرمانان را فتح کرد و بار دیگر در سال1996 هم با حذف همین تیم قهرمان جام یوفا شد. نکته دیگر اینکه 2 تیم قبلی که ناپولی را حذف کردند، در نهایت به قهرمانی اروپا دست یافتند؛ رئال و لیورپول. دامیر اسکومینا اسلوونیایی به‌عنوان داور بازی بارسا-بایرن انتخاب شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید