• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 23 مرداد 1399
کد مطلب : 107571
+
-

انتخابی جام‌جهانی دوباره به تعویق افتاد

بازی‌های مقدماتی جام ‌جهانی 2022 در قاره آسیا یک‌بار دیگر به تعویق افتاد تا وضعیت تیم‌ملی ایران در این رقابت‌ها باز هم نگران‌کننده‌تر شود. 4بازی باقیمانده ایران در این مسابقات ابتدا قرار بود در فروردین و خرداد99 برگزار شود که به‌دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و به ماه‌های مهر و آبان موکول شد. اما کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز اعلام کرد این مسابقات تا پایان سال2020 انجام نخواهد شد و به تاریخ نامشخصی در سال2021 موکول شده است.
حالا تیم‌ملی ایران که در 9ماه گذشته هیچ برنامه‌ای نداشته و قرار بود از شهریورماه اردوها و بازی‌های تدارکاتی‌اش را آغاز کند، احتمالا باز هم به تعطیلات خود ادامه خواهد داد. نکته مهم درباره تعویق مجدد این رقابت‌ها آن است که احتمال دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم به برگزاری مجتمع این مسابقات در یک کشور بی‌طرف بدهد؛ اتفاقی که بیش از هر چیز به ضرر ایران و به سود رقبای این تیم یعنی بحرین و عراق خواهد بود. ایران در 4بازی رفت 3بار میهمان و فقط یک‌بار آن هم مقابل تیم ضعیف کامبوج میزبان بوده است.
 امید ایران این بود که با استفاده از امتیاز میزبانی در مقابل بحرین و عراق به پیروزی برسد و شانس صعود به مرحله بعدی را برای خودش احیا کند. اما برگزاری مسابقات به‌شکل مجتمع این شانس را از ایران سلب خواهد کرد. نکته دیگر درباره تعویق این مسابقات، باز‌شدن تقویم فوتبال برای برگزاری بازی‌های داخلی است. تاریخ فینال جام‌حذفی که قرار بود بعد از هماهنگی با سرمربی تیم‌ملی اعلام شود، حالا راحت‌تر انتخاب خواهد شد و احتمالا بعد از ایام عزاداری‌ ماه محرم شاهد انجام فینال خواهیم بود. ضمن اینکه فصل پاییز هم حالا برای آغاز فصل جدید لیگ‌برتر کاملا خالی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید