• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 23 مرداد 1399
کد مطلب : 107577
+
-

نکته بازی

عبرت بگیر فرهاد جان!
استقلال 2پیروزی شیرین مقابل سپاهان به‌دست آورد؛ آنقدر دلچسب که حتی حرف و حدیث‌های داوری هم نمی‌تواند آن را تحت‌الشعاع قرار بدهد. فرهاد مجیدی هم حق دارد خیلی خوشحال باشد، اما اینکه او بعد از برد دوم هم یک‌بار دیگر جلوی دوربین عکاسان «هیس» نشان داده واقعا جای بحث دارد. مجیدی یک‌بار این کار را بعد از بازی لیگی 2 تیم انجام داد و پیامش را به هر هدف مجهولی که می‌خواست منتقل کرد؛ این هیس دوم دیگر چه بود؟ به هر حال فوتبال است و بالا و پایین دارد. آدم موقع فتح و ظفر باید طوری رفتار کند که بعد از ناکامی مایه پشیمانی نشود. همان نماد 4 انگشتی فرهاد الان به سوژه پرسپولیسی‌ها تبدیل شده؛ این هیس‌های پیاپی هم شاید بعد از 2 باخت علیه خود مجیدی به‌کار برود. نکن برادر جان!

خب، الان می‌خواهی چه‌کارش کنی؟
لیگ دارد تمام می‌شود و تازه پاتوسی نخستین بازی‌اش برای فولاد را مقابل سایپا انجام داد. او در 4 دقیقه پایانی به میدان رفت و البته بیش از آنکه مجالی برای هنرنمایی داشته باشد، با ابعاد گرد و عجیبش هواداران فوتبال را شگفت‌زده کرد. پاتوسی وحشتناک چاق شده و اگر لیگ تا 3‌ماه دیگر هم ادامه داشت، باز به شرایط ایده‌آل نمی‌رسید. حالا سعید آذری، مدیرعامل باشگاه که قاعدتا به‌خاطر ناکامی در کشاندن پاتوسی به ایران در زمان مقرر باید ملامت شود، خودش دست پیش گرفته و مدام علیه این بازیکن مصاحبه می‌کند. آذری در تازه‌ترین اظهاراتش گفته: «پول مفت نداریم به پاتوسی بدهیم. با این شرایط او را برای فصل بعد نگه نمی‌داریم.» فصل بعد را بی‌خیال؛ امسال می‌خواهید با این تپه گوشت چه کنید؟ یعنی پولی که بابت امسال می‌گیرد، مفت نیست؟

یک سری هم به‌خودتان بزنید
در فاصله یک دقیقه بعد از قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی و به هم خوردن پرسپولیس و استقلال، جنگ بین 2 باشگاه شروع شد. آتش اول را هم افشین پیروانی، سرپرست سرخپوشان شلیک کرد. او به اشتباهات داوری اخیر به سود استقلال طعنه زد و پاسخش را هم فورا از سرپرست آبی‌ها گرفت. حالا اما معاون ورزشی باشگاه استقلال ایراد گرفته که «پیروانی مثل یک هوادار حرف زد. هر کسی باید در جایگاه خودش صحبت کند.» آفرین؛ ما هم صددرصد با مواضع آقای معاون موافقیم و هرگز هم میانه خوبی با این قبیل شوهای پیروانی نداشته‌ایم. فقط کاش این مقام مسئول که این‌قدر قشنگ بقیه را نصیحت می‌کند، یک‌ سری هم به عضو هیأت‌مدیره استقلال می‌زد و بعد از نطق معروف «جام اسنپی» همین مطالب را به همکارش گوشزد می‌کرد. اشکال کار اینجاست که ما فقط عیب دیگران را می‌بینیم.

شما اول اسمت را بگو
یکی از مسئولان سازمان لیگ که نخواسته نامش فاش شود، از کیفیت جشن قهرمانی پرسپولیس دفاع کرده و گفته: «ما جشن‌های 12لیگ اروپایی را دیدیم و توانستیم بهترین مراسم را برگزار کنیم. حتی جشن ما با مراسم قهرمانی بوندس‌لیگا قابل مقایسه نیست.» از این حجم حیرت‌انگیز اعتماد به نفس که بگذریم، ابتدا این سؤال پیش می‌آید که دوست عزیزمان در سازمان لیگ چرا اجازه نداده اسم و مسئولیتش منتشر شود. از 2حالت خارج نیست؛ یا استاد عزیزمان سمت خیلی پایین و بی‌ربطی دارند یا اینکه در مورد واکنش‌ها به این ادعا نگران بوده است. در هر صورت خوب است آدم وقتی حرفی می‌زند، آنقدر دقیق و باصلابت باشد که نگرانی از افشای هویتش نداشته باشد. در مورد جشن کذایی هم مسائل پیش‌پاافتاده‌ای مثل غیبت موسیقی و ذکر نام استوکس، همه‌‌چیز را روشن می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید