• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 23 مرداد 1399
کد مطلب : 107573
+
-

حمله شیخ به 2 طلسم

اگر داربی، روز دیاباته باشد

حمله شیخ به 2 طلسم

بدون تردید شیخ دیاباته یکی از مهم‌ترین بازیکنان استقلال در لیگ نوزدهم بوده؛ کسی که تیم به‌شدت به او وابسته است. سپاهان خسته امیر قلعه‌نویی را نبینید که حتی به استقلال بدون شیخ هم باخت، وگرنه آبی‌ها در غیاب مهاجم مالیایی کلا از 8 بازی فقط 2 پیروزی به‌دست آورده‌اند. شیخ اما امسال در هیچ‌کدام از 2 داربی رفت و برگشت لیگ حضور نداشت و هر دو مسابقه را به‌دلیل مصدومیت از دست داد. با وجود این، آنقدر داربی برگزار کردند که بالاخره او یک‌بار بتواند جلوی پرسپولیس بازی کند! اگر در این دو هفته اتفاق خاصی برای شیخ رخ ندهد و او به مسابقه نیمه‌نهایی جام حذفی برسد طلسم بازی نکردن این بازیکن برابر سرخپوشان خواهد شکست، اما در عین حال شیخ پرامیدترین گزینه برای شکستن یک طلسم 50ساله دیگر هم هست؛ گل زدن خارجی‌ها برای استقلال!
به شکلی عجیب تا به حال حتی یک بازیکن خارجی هم در داربی‌ها برای استقلال گل نزده است. برای پرسپولیس نفراتی همچون عیسی ترائوره، ایمون زاید، بنگستون و بشار رسن گل زده‌اند. بیشتر این گل‌ها هم اتفاقا فوق‌العاده مهم و تاریخی بوده‌اند. هت‌تریک ایمون زاید که افسانه‌ای بود، بنگستون و بشار هم گل فرار از شکست را در آخرین لحظات به ثمر رساندند. استقلال اما با این همه بازیکن ریز و درشت خارجی که داشته در این زمینه ناموفق بوده است. حالا اگر روز، روز دیاباته باشد، او می‌تواند این قفل را هم برای استقلال باز کند؛ مخصوصا که شیخ اخیرا به پنالتی‌زن اول تیمش تبدیل شده و این هفته‌ها هم زیاد برای استقلال پنالتی می‌گیرند!

  قرارداد پرآپشن شیخ رسانه‌ای شد
اینطور که به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها نمی‌توانند جلوی انتشار قرارداد خارجی‌های خود را بگیرند.پس از انتشار قرارداد استراماچونی که حسابی جنجال درست کرد، حالا روز گذشته خبرگزاری فارس اقدام به انتشار قرارداد دیاباته کرده است؛ قراردادی که مبلغ اولیه‌اش 525‌هزار دلار (مبلغی در حدود 11‌میلیارد تومان) بوده است. در این گزارش از آپشن‌های قرارداد دیاباته با تیتر «آپشن‌های شگفت‌انگیز و باورنکردنی» هم رونمایی شده اما به این نکته باید اشاره داشت که در اکثر قرارداد خارجی‌هایی که به ایران می‌آیند، چنین آپشن‌هایی به چشم می‌خورد و به هیچ عنوان موضوع جدیدی نیست.
 باشگاه استقلال دیروز مدعی شد از رسانه‌ای که این قرارداد را منتشرکرده، شکایت خواهد کرد.
   قرارداد از اول جولای 2020 تا 30ژوئن‌2021
  حقوق ماهانه 35هزار دلار (این رقم باید در تاریخ دهم هر‌ماه پرداخت شود)
  آپشن قهرمانی لیگ برتر: 80هزار دلار
  پیروزی در بازی‌های بین‌المللی 50هزار دلار
  صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 50هزار دلار
  صعود به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 60هزار دلار
  صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا 70هزار دلار
 حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا 100هزار دلار
  به ثمر رساندن هر گل در بازی‌ها 10هزار دلار (در این آپشن پنالتی‌ها حساب نمی‌شود اما درصورت آقای گلی این بازیکن پاداش جداگانه دریافت خواهد کرد)
  مشارکت در گل یا پاس گل در جریان بازی‌ها (هر 5پاس 25هزار دلار)
  در هر بازی که بیش از 15دقیقه به میدان برود، 1000دلار دریافت خواهد کرد.
  این بازیکن معاف از پرداخت مالیات است
  درصورتی که حقوق ماهانه این بازیکن بیش از 60روز به تعویق بیفتد، شامل 10هزار دلار جریمه می‌شود. این موضوع جدا از حق فسخ قرارداد این بازیکن
 است. درصورت عدم‌پرداخت مطالبات، این بازیکن می‌تواند از طریق فیفا اقدام و قراردادش را فسخ
 کند.
  درصورت غیبت در هر تمرین 5هزار دلار و درصورت غیبت غیرموجه در بازی‌ها 20هزار دلار جریمه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید