• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 23 مرداد 1399
کد مطلب : 107560
+
-

در حاشیه سیاست

   جوانان برای مشارکت بهانه می‌خواهند!
عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در دولت روحانی در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید می‌کند که در ۱۴۰۰ باید زمینه ورود یک ایده جدید فراهم شود. وی می‌گوید: «رئیس‌جمهور نباید یک کارشناس اقتصادی باشد والا اول بدبختی است.» از نگاه آخوندی رئیس‌جمهور باید یک سیاستمدار باشد که «حرف همه را گوش کند و از درون آن یک سیاست مورد وفاق به‌دست بیاورد.» آخوندی با اشاره به فضای منفی مشارکت در انتخابات گفت: بعد از سرخوردگی‌ای که در انتخابات مجلس در تهران رخ داد و مشارکت حدود ۲۰ درصدی و در شهرهای بزرگ خیلی کم بود، بنابراین فضا خیلی منفی است. وی گفت: جوانان کاملا سرخورده هستند ولی، در پی یک بهانه برای مشارکت هستند. نه آنکه در پی دلیل برای عدم‌مشارکت باشند. اگر فضای انتخابات مقداری رقابتی شود و حضرات مقداری به رقابت راه بدهند من فکر می‌کنم که جوانان استقبال می‌کنند.

   توبه از نامزد نیابتی؟!
حسین نورانی‌نژاد، سخنگوی حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت گفت: با کاندیدای خودمان در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنیم و در تشکیلات درون‌حزبی خود به‌دنبال انتخاب نامزد انتخاباتی شایسته خواهیم بود. به گزارش ایسنا، وی افزود: با کاندیدای خودمان در انتخابات شرکت می‌کنیم. فعلا در حزب فقط صحبت شده کاندیدای حزبی خودمان را داشته باشیم و فعلا بنایی بر استفاده از کاندیدای نیابتی نداریم. همچنین تا‌کنون درباره هیچ مصداقی برای انتخاب کاندیدا صحبت نکرده‌ایم. نورانی‌نژاد یادآور شد: از دوم خرداد تاکنون هر کاندیدایی که در عرصه انتخابات خودش را نماد تغییر معرفی کرده، رأی آورده، چیزی که مشخص است اکثریت مردم از ۷۶ تا‌کنون چه با شرکت و چه با عدم‌شرکت همواره خواسته‌اند شرایط را تغییر بدهند.

   احمدی‌نژاد به تاریخ پیوسته است
عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگویی درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400به اعتماد‌آنلاین گفت: اینکه برخی اصرار دارند از حضور احمدی‌نژاد در انتخابات بعدی حرف بزنند و تحلیل‌هایی در این‌باره مطرح کنند، تحرکی بی‌فایده است. آنچه روشن است، محمود احمدی‌نژاد به تاریخ پیوسته و بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که مجال حضور در انتخابات یا هر اتفاق دیگری را به‌دست آورد. مدیر دفتر تاریخ و بین‌الملل در ادامه گفت: آقای احمدی‌نژاد چه در دولت دوم خود و چه در روزهای پس از سال ۹۲، اقدام‌هایی انجام داد که عملاً با منافع نظام در تناقض بود. به همین دلیل اینکه عده‌ای می‌خواهند زمینه‌ای برای بازگشت او به صحنه فراهم کنند، فعالیتی بیهوده است. بحث درباره احمدی‌نژاد و انتخابات قطعاً منطبق با مصالح نظام نیست و فکر کردن به او به نوعی برگشتن به عقب است.

   صداوسیما تحت فرمان گروه‌های خارج از سازمان
محمد هاشمی، رئیس سازمان صداوسیما در دهه 60طی اظهاراتی با اشاره به شرایط سخت کشور و ضرورت نقش‌آفرینی صدا و سیما برای ایجاد همصدایی برای غلبه بر مشکلات گفت: صداوسیما بلندگوی نظام است و به همین دلیل همه برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان باید در راستای شکوفایی و پیشرفت عمومی باشد. با این حال متأسفانه گاه برنامه‌های‌ تفرقه‌انگیزی از تلویزیون پخش می‌شود که می‌تواند آثار بسیار سوئی بر جا بگذارد. به گزارش اعتمادآنلاین، هاشمی اضافه کرد:‌ اشکال مدیریت صداوسیما این است که همه تصمیم‌هایش درون سازمان گرفته نمی‌شود؛ در واقع صداوسیما تحت فرمان گروه‌های خارج از این سازمان است که آنها برنامه‌ها و در کل تفکر و عقیده خود را به رسانه ملی تحمیل می‌کنند؛ به همین دلیل هم برنامه‌های تفرقه‌افکن و زیان‌رسانی از تلویزیون پخش می‌شود.

   کاندیداها بعدا جرزنی نکنند
امیررضا واعظ‌آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با ایلنا درباره شرایط نامزدهای ریاست‌جمهوری در انتخابات 1400با تأکید بر اهمیت اطلاع کاندیداها از اختیارات و وظایف جایگاه رئیس‌جمهور گفت: هر فردی که قصد کاندیدا شدن دارد باید اعلام کند که وظایف رئیس‌جمهور را خوانده است تا بعدا به جرزنی نیفتد؛ هم جایگاه دولت در قانون را بداند و هم جایگاه مجلس و قوه قضاییه را و همچنین جایگاه و حدود اختیارات رهبری نظام را بشناسد.

   تحلیل مطهری از شخصیت فتاح
علی مطهری، نماینده ادوار مجلس در توییتی درباره اظهارات اخیر رئیس سازمان بنیاد مستضعفان و افشاگری‌های او درباره ملک‌های غصبی نوشت: سخنان آقای فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در احقاق حقوق ملت از افراد و نهادهای قدرتمند سیاسی و نظامی که حتی شامل سپاه ولی امر نیز می‌شد قابل تقدیر و گامی است برای اصلاح امور. نیت‌‌خوانی و مرتبط کردن آن با انتخابات ۱۴۰۰ درست نیست، با شخصیت ایشان هم نمی‌سازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید