• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107364
+
-

سندباد بحری و اولیس و غول یک چشم

ویترین
سندباد بحری و اولیس و غول یک چشم


«سندباد بحری» و «اولیس و غول یک چشم» 2عنوان از سری هفتم و هشتم «کتاب‌های طلایی» نشر نو هستند که به تازگی منتشر شده‌اند. در واقع کتاب‌های طلایی، نام مجموعه‌ای از کتاب‌های کودک و نوجوان است که در دهه ۴۰ توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ می‌رسید. 
در کتاب‌های این مجموعه تعدادی از مشهورترین و بهترین داستان‌های کلاسیک، اغلب با ترجمه محمدرضا جعفری منتشر شدند و شاید بتوان گفت که بسیاری از کودکان و نوجوانان در آن سال‌ها با کتاب‌های این مجموعه با جهان ادبیات آشنا شدند. با گذشت چیزی بیش از ۵۰ سال از آغاز انتشار مجموعه کتاب‌های طلایی، نشر نو به تازگی چاپ مجدد این مجموعه را با همان شکل و شمایل آغاز کرده است و تاکنون چند عنوان از این مجموعه به چاپ رسیده است.
اولیس و غول یک چشم از این مجموعه شامل 4 داستان با عناوین: اردک سفید، رامئل استل کین، قلم‌موی سحرآمیز و اولیس و غول یک‌چشم است.
داستان سندباد بحری چنین شروع می‌شود: روزی بود و روزگاری بود. در شهر بغداد حمالی بود به نام هندباد. روزی از روزهای گرم تابستان هندباد صندوق بزرگی بر پشتش گذاشته بود که به در قصر بزرگی رسید و دید نگهبانی دم در ایستاده است. نگهبان لباس زربفت بسیار زیبایی به تن داشت. 
هندباد به او گفت: «ممکن است به من بگویی این قصر متعلق به کیست؟» نگهبان جواب داد: «مگر تو اهل بغداد نیستی؟ همه می‌دانند که این قصر متعلق به سندباد است. او همه دریاها را گشته و با کشتی­‌هایش به سرزمین‌های زیادی سفر کرده و از خلیفه هم ثروتمندتر است!»
هندباد گفت: «ببین زندگی من چقدر با او فرق دارد! آخر من هم مثل او آدمم. آیا درست است که او تا این حد خوش و راحت باشد و در چنین قصر زیبایی زندگی کند و آن وقت من از صبح تا شب جان بکنم اما باز هم محتاج نان شب باشم و در یک کلبه محقر زندگی کنم؟ مگر او چه کار کرده که باید از من خوشبخت‌تر باشد؟»
هر یک از این کتاب‌ها را نشر نو با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 15هزار تومان منتشر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :