• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 20 مرداد 1399
کد مطلب : 107231
+
-

خبر

  تجارت 4ماهه به 19.6میلیارد دلار رسید
ایران در 4ماهه امسال ۱۹.۶میلیارد دلار مبادله تجاری داشته که از این مبلغ ۸.۷میلیارد دلار صادرات و ۱۰.۹میلیارد دلار واردات بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد صادرات کشور در این دوره زمانی ۴۱درصد کمتر از مدت‌زمان مشابه سال قبل است و میزان واردات نیز ۲۴درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد. براساس این آمارها تراز تجاری کشور در 4ماهه امسال معادل ۲.۲میلیارد دلار منفی و به‌نفع واردات بوده است. (گمرک)

  زورآزمایی صنعت برق و گرمای هوا
سازمان هواشناسی، افزایش دمای هوا در اکثر مناطق کشور در هفته جاری را پیش‌بینی کرده است به‌گونه‌ای که انتظار می‌رود دمای هوای تهران در روزهای آینده از ۳۵درجه به ۴۰درجه سانتی‌گراد برسد. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور نیز با اشاره به پیش‌بینی افزایش دمای هوا، بر لزوم مدیریت مصرف برق تأکید کرده و از مشترکان برق خواسته است یک هفته دیگر نیز برای عبور از دوره پیک مصرف برق همراهی کنند. (همشهری)

  ارائه کارت اعتباری معادل ۵۰درصد ارزش سهام عدالت
معاون امور بانکی وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: تمامی بانک‌ها توافق کرده‌اند تا حداقل معادل ۵۰درصد ارزش روز سهام عدالت افراد، به آنها کارت اعتباری ارائه کنند. عباس معمارنژاد با تأکید بر امکان استفاده از این کارت‌ها برای خرید از تمامی مراکز خرید افزود: نرخ سود این تسهیلات مطابق با مصوبه شورای‌عالی پول و اعتبار ۱۸درصد و بازپرداخت آن 3‌ساله پیش‌بینی شده و دریافت آن به ضمانتی جز وثیقه کردن سهام عدالت نیازی ندارد. (ایبنا)

  صنعت و معدن رکورددار دریافت وام بانکی
آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد در 2ماهه امسال بخش صنعت و معدن بیشترین سهم از کل تسهیلات بانکی را به‌خود اختصاص داده و سهم این بخش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۵درصد افزایش داشته است. براساس این آمارها در این بازه زمانی ۳۴.۸درصد از کل تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، معادل ۴۳هزار و ۵۸۸میلیارد تومان به این بخش‌ها پرداخت شده است. (ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :