• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 20 مرداد 1399
کد مطلب : 107230
+
-

رشد 193هزار میلیارد تومانی بازار سهام

شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز بیش از 2درصد رشد کرد و تحت‌تأثیر این رویداد بیش از 193هزار میلیارد تومان به ارزش بازار سهام اضافه شد.
به گزارش همشهری، در مبادلات روز گذشته شاخص کل بورس تهران با 44هزار و 318واحد رشد معادل 2درصد رشد کرد و به 2میلیون و 78هزار واحد رسید. با این میزان رشد ارزش کل بازار سهام با 193هزار میلیارد تومان افزایش به 9176هزار میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات بازار سهام نیز دیروز با 16درصد رشد به 30هزار و 478میلیارد تومان رسید.

از شرکت‌ها چه خبر؟
در جریان معاملات دیروز نماد 27شرکت بورس و فرابورس بعد از برگزاری مجمع و اعلام رویدادهای مهم باز شد که مهم‌ترین رویداد مربوط به رشد 10درصدی قیمت سهام بانک تجارت و افت بیش از 5درصدی سایپا بود. دیروز همچنین مدیرعامل پلی اکریل درباره شایعات مطرح شده درباره این شرکت گفت: این شرکت با زیان انباشته سنگین مواجه است. امیر رحیمی با گلایه شدید از درز اطلاعات طبقه‌بندی شده این شرکت در مطلبی عجیب اعلام کرد: کمتر به یاد دارم اطلاعات ریزودرشت طبقه‌بندی شده یک شرکت مهم اینگونه و صرفاً بابت خودخواهی، سیری‌ناپذیری، عطش قدرت و ترس از رسوایی خیانت‌های احتمالی، به‌صورت غیرضروری در کف خیابان‌ها و فضای مجازی لجام‌گسیخته جار زده شود. به گفته او، شرکت پلی اکریل هم‌اکنون دارای زیان انباشته سنگینی است که طی 4سال گذشته این زیان انباشته نه‌فقط کاهش نیافته که تقریباً به دو برابر افزایش یافته است. در روزهای گذشته شایعاتی درباره فعال‌سازی خطوط آکریلیک این شرکت مطرح شده بود که قیمت سهام این شرکت را متأثر کرده بود.
 اما در مقابل بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت مادیران در سخنانی کاملاً متفاوت در مقایسه با مدیرعامل پلی اکریل با اشاره به بازده ۲۴ درصدی سهم این شرکت در هفته گذشته و حضور در فهرست پربازده‌ترین سهام، دلایل حرکت کند سهام این شرکت در چند‌ماه قبل را اعلام و از پیش‌بینی افزایش سودآوری خبر داد. به گفته او همانطور که در گزارش ماهانه تیر منتشر شد، فروش شرکت رشد قابل‌توجهی داشته و حتی نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز 12درصد افزایش داشته است. او پیش‌بینی کرد گزارش‌های مرداد و شهریور به‌مراتب بهتر و بالاتر باشد و سودآوری بالاتری نصیب این شرکت شود.
دیروز همچنین رکورد تولید روزانه واحد گندله‌سازی فولاد مبارکه برای دومین بار در سال‌جاری شکسته شد. مدیرعامل فولاد مبارکه می‌گوید: کارخانه تولید الکترود گرافیتی اردکان با سرمایه‌گذاری 330میلیون یورو به بهره‌برداری نزدیک شده است.
مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو هم تأکید کرد: بیش از 2هزار میلیارد تومان بودجه حاصل از فروش اموال و دارایی‌های غیرمولد را در بخش توسعه محصول سرمایه‌گذاری کردیم. واگذاری 5هزار میلیارد تومان دیگر از این اموال در دستور کار قرار دارد. مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز نیز اعلام کرد: سال آینده این تیم وارد بورس می‌شود. پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هم که هفته پیش ۱۲.۴۷ درصد سهام پتروشیمی ارومیه را برای نخستین بار در بورس عرضه کرده بود اعلام کرد: از فروش این سهام ۴۰.۷ میلیارد تومان سود کرده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید