• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10719
+
-

تهران؛ بهشت قاچاقچیان حیات‌ وحش

حیات وحش
تهران؛ بهشت قاچاقچیان حیات‌ وحش

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران با اشاره به معضلات زیست‌محیطی شهر تهران گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات ما گرایش مردم به نگهداری از حیواناتی مانند ایگونا و آفتاب‌پرست در تهران است.


به گزارش ایلنا، محمد حسین بازگیر درباره نگهداری حیوانات وحشی توسط تهرانی‌ها تصریح کرد: خرید و فروش، قاچاق و نگهداری غیرمجاز گونه‌های مختلف جانوری از معضلات  جدی محیط زیست است. متأسفانه روزبه‌روز تمایل مردم به نگهداری گونه‌های جانوری مانند انواع پرندگان و برخی از خزندگان مانند مار و ایگونا بیشتر می‌شود.


رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران یادآورشد: تهران مهم‌ترین و اصلی‌ترین بازار باندهای سودجویی  است که به قاچاق حیات‌وحش مشغولند. خوشبختانه هنوز این فرهنگ غلط در سایر شهرها رواج پیدا نکرده و در سایر شهرها و شهرستان‌ها هنوز سبک زندگی سنتی است.


بازگیر با بیان اینکه نگهداری آفتاب‌پرست و ایگونا در فرهنگ اقوام و خانواده‌های کشور ما جایی ندارد، تصریح کرد: متأسفانه مدتی است نگهداری از این حیوانات در بین عده‌ای از خانواده‌های تهرانی شیوع پیدا کرده؛ از همین‌رو بیشترین بازار قاچاق حیات‌وحش در تهران است.


او گفت: گشت‌های یگان حفاظت محیط‌زیست تهران در مکان‌هایی مانند بازارهای میوه و تره‌بار، بازارچه‌های سنتی، فصلی، نمایشگاه‌ها، آکواریوم‌فروشی‌های نواب و بازار ۱۵خرداد که امکان خرید و فروش این نوع حیوانات وجود دارد به‌طور مداوم حضور دارند، مردم هم در امر اطلاع‌رسانی به ما بسیار کمک می‌کنند. به‌خصوص گروه‌هایی که به مسائل حیات‌وحش کشور اهمیت می‌دهند اطلاع‌رسانی می‌کنند و یگان حفاظت محیط‌زیست نیز پس از بررسی به ضبط گونه‌ها اقدام و با متخلفان برخورد می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید