• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10714
+
-

خروج روستاها از مناطق حفاظت‌شده

حیات وحش
خروج روستاها از مناطق حفاظت‌شده

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره تصمیمات جدید شورای‌عالی محیط‌زیست و تأثیر آن روی حیات‌وحش کشور گفت: تصمیمات جدید شورای‌عالی محیط‌زیست، هم به نفع مردم و هم به نفع محیط‌زیست است.


علی تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت برای روستاییانی که در مجاورت مناطق حفاظت‌شده  زندگی می‌کنند باعث بدبینی آنها نسبت به محیط‌زیست شده است، تصریح کرد: مناطق حفاظت‌شده رژیم حقوقی خاص خود را دارند و طبیعی است که امکان ساخت‌وساز و توسعه در این مناطق وجود ندارد و فعالیت روستاییان این مناطق نیز تحت‌تأثیر همین رژیم حقوقی است. این موضوع موجب نارضایتی روستاییان این مناطق شده است.


مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: شورای‌عالی محیط‌زیست محدوده‌هایی را که به شکل روستا بوده از مناطق حفاظت شده خارج و مناطق دیگری را که برخوردار از شاخص‌های لازم است به‌عنوان مناطق حفاظت شده اعلام کرد.


تیموری گفت: ایجاد محدودیت برای روستاهایی که داخل زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت‌شده قرار دارند مشکلاتی برای محیط‌زیست نیز ایجاد می‌کند و مردم را در تقابل با محیط‌زیست قرار می‌دهد.


وی تأکید کرد: این افراد قطعا برای حفظ حیات‌وحش منطقه همکاری نخواهند کرد اما خارج‌کردن این روستاها از مناطق حفاظت‌شده باعث افزایش مشارکت و همکاری روستاییان در حفظ حیات‌وحش منطقه می‌شود.


مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست و شورای‌عالی محیط‌زیست در حذف مناطق چهارگانه با حساسیت برخورد می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید