• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 مرداد 1399
کد مطلب : 107147
+
-

درحاشیه سیاست

  دلم برای شورای نگهبان می‌سوزد
محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، درباره تشکیل کمیسیون ملی انتخابات گفت: شخصا دلم برای شورای نگهبان می‌سوزد اگر نمایندگان بخواهند یک تکلیف مالایطاق به این شورا واگذار کنند. حتی اگر شورای نگهبان بتواند از پس چنین مسئولیتی برآید، این اقدام‌ شأن این شورا را پایین می‌آورد. بنابر گزارش جماران، وی افزود: شورای نگهبان تا همین الان هم به‌دلیل انتخابات مجلس تحت فشار سیاسی قرار دارد. نگرانم که با محول کردن چنین مسئولیتی به آن تحت فشار ده‌ها و صدبرابری قرار گیرد. به این خاطر که اصلا موضوع انتخابات شوراهای شهر و روستا «سیاسی» نیست و موضوعی کاملا اجتماعی است. البته قبول دارم که در برخی شهرهای بزرگ ممکن است اعضای شورای شهر مقداری صبغه سیاسی داشته باشند ولی نباید فراموش کنیم که عضویت در شوراها کاری کاملا اجتماعی و شهری است. به‌نظرم ورود شورای نگهبان به این حوزه باعث می‌شود تا آن نهاد تضعیف شود. به گزارش خبرآنلاین، برخی از نمایندگان مجلس یازدهم درصدد هستند تا با اصلاح قانون انتخابات و تشکیل کمیسیون ملی انتخابات، نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا را به شورای نگهبان واگذار کنند.

  تمجید مطهری از اظهارات سیدحسن نصرالله
علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم، در حساب توییتری خود نوشت: «سخن سیدحسن نصرالله درباره سفر مکرون و کمک‌های فرانسه به لبنان باید درسی برای انقلابی‌های وطنی باشد که حتی کمک‌های پزشکان بدون مرز را به بهانه جاسوسی بازگرداندند. موضع نصرالله حاکی از تدبیر او برای حفظ وحدت کلمه در لبنان و رفع مشکلات این کشور است.» سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان درخصوص سفر مکرون، رئیس جمهور فرانسه به لبنان در پی انفجار بیروت گفته است: «بارزترین رویداد در این روزها سفر رئیس‌جمهور فرانسه به لبنان بود و ما به هر سفر و کمکی در این روزها با دید مثبت می‌نگریم.»

  دیدار هاشمی با  قالیباف
زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران درباره دیدار اخیر محسن هاشمی، رئیس شورای شهر با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این دیدار طی هفته گذشته انجام گرفته و درباره همکاری بین مجلس و شورای شهر مباحثی مطرح شده است. به گزارش خبرآنلاین، وی با اشاره به اینکه در جلسه محسن هاشمی با محمدباقر قالیباف بنده حضور نداشته‌ام، گفت: اینکه مدیریت شهری با کمک نمایندگان مجلس مسائل و مشکلات پایتخت را در حوزه شهری برطرف کنند مورد توجه است و می‌توان از ظرفیت نمایندگان مجلس برای رفع چالش‌های تهران کمک گرفت. رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: رویکرد محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس درباره تعامل با مدیریت شهری مثبت بوده است و از آنجایی که برخی از نمایندگان و رئیس مجلس قبلا در حوزه شهرداری و شورای شهر فعال بوده‌اند، موضوع مهمی است و می‌توان با کمک آنها که به مسائل شهر آشنا هستند در جهت رفع مشکلات پایتخت اقدام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید