• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 مرداد 1399
کد مطلب : 107145
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس

  پزشکیان به کرونا مبتلا شد
 مسعود پزشکیان، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به‌دنبال بروز برخی از علائم و پس از انجام تست کرونا، مشخص شد که نتیجه‌ تست مثبت است و به این ویروس مبتلا شده‌ام. هم‌اکنون در منزل و قرنطینه هستم و الحمد‌لله وضعیت کلی جسمانی‌ام، خوب است. پزشکیان سیزدهمین نماینده‌ای است که از زمان روی کار آمدن مجلس یازدهم- 70روز گذشته - از ابتلایش به کرونا خبر می‌دهد.

  هر نماینده یک کماندو‌ست
نماینده سپیدان و بیضاء گفت: عمده نگرانی نمایندگان مجلس، نگرانی و دغدغه‌های مردم است که تا‌کنون بیش از ۱۲۰۰ تذکر درباره مسائل مختلف به مسئولان داده شده است. به گزارش خانه‌ملت، محسن علیزاده با تأکید بر اصل التزام به ولایت فقیه، گفت: هر نماینده یک «کماندو» برای ولی‌فقیه خویش است که «ک» آن به‌معنای کارآمدی و کوشا‌بودن است، «م» کماندو به‌معنای مردمی و مستقل‌بودن نمایندگان است، «الف» کماندو نیز به‌معنای آینده و همچنین «ن» آن به‌معنای نیت خالصی است که نمایندگان با همین رویکرد به‌دنبال حل مسائل و مشکلات هستند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان «و» کماندو را ولایت‌پذیری نمایندگان عنوان و خاطرنشان کرد: امروز به وضوح ولایت‌پذیری و ولایتمداری میان نمایندگان دیده می‌شود که اگر این نگاه نبود، به بیراهه می‌رفتیم لذا مطمئنا تمامی نمایندگان مجلس یازدهم به‌معنای واقعی اصل ولایت فقیه را قبول داشته و خواهند توانست امید مردم باشند و انتظارات آنها را برطرف کنند.

  40پرونده از مجلس دهم
موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با اشاره به جلسات این هیأت، گفت: بیش از ۴۰ پرونده نمایندگان سابق که از قبل باقی مانده بود، در دستور بررسی قرار داشت که حدود ۳۰ پرونده بررسی شد. به گزارش فارس، او افزود: برخی از این پرونده‌ها در دستگاه قضایی مطرح بوده و قوه قضاییه در استعلامی از ما درخواست کرده که آیا اظهارات نمایندگانی که مورد شکایت واقع شده ‌است، ناشی از ایفای وظایف نمایندگی آنها بوده یا خارج از چارچوب وظایف نمایندگی بود. هیأت نظارت مجلس بعد از بررسی این پرونده‌ها پاسخ لازم اعم از بله یا خیر را به دستگاه قضایی داده است.

  به شمال نیایید
علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس از سفرهای غیرضروری مردم به شهرهای شمالی انتقاد کرد و گفت: این سفرها موجب اشاعه بیشتر ویروس کرونا می‌شود. مردم شهرهای شمالی مخالف سفر در تعطیلات هستند. به گزارش ایسنا، وی در عین حال گفت: مردم شمال کشور خسارت مالی زیادی در دوران کرونا دیده‌اند، چرا‌که صنعت گردشگری خوابیده است. از هموطنان توقع داریم که خسارت جانی برای این مردم ایجاد نکنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید