• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 مرداد 1399
کد مطلب : 107073
+
-

راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی در جنوب تهران

درمانی
راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی در جنوب تهران


مرکز جامع توانبخشی «رایا» زیرمجموعه هیئت خدام‌الحسین(ع) کار خود را با ارائه خدمات به ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی تهران و با همکاری مدیریت شهری پایتخت آغاز کرد. به گزارش همشهری، این کلینیک شامل بخش‌های تخصصی نورولوژی، طب‌فیـزیکی، گوش‌و‌حلق‌و‌بینی، شنوایی‌سنجی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپد فنی، بینایی‌سنجی، روانشناسی، تغذیه، ژنتیک و...است. گروه‌های کمتربرخوردار خزانه، بخارایی، هرندی و باغ آذری و محله‌های اطراف آن می‌توانند با تعرفه کمتر از تعرفه دولتی خدمات درمانی مورد نیاز خود را از این کلینیک دریافت کنند.
پیرعلی از اعضای هیئت خدام‌الحسین می‌گوید: متوجه شدیم که یک مرکز درمانی جامع در جنوب و جنوب‌شرق تهران وجود ندارد و بیشتر مراکز مشابه در مناطق 3 و 6 قرار دارند. به‌صورت کلی می‌توان گفت که تهران در محدوده جنوب خیابان انقلاب به پایین نیازمند مرکز توانبخشی به این شکل است و ایجاد آن به ‌کمک خیرین و متخصصان درمانی بستگی دارد. به همین جهت از کادر متخصص و دغدغه‌مند درمانی کمک گرفتیم که می‌توانند در مسائل تخصصی درمانی به شهروندان کمک کنند.
او می‌افزاید: اکنون با مراکز درمانی دیگر تعاملاتی انجام شده تا سامانه ارجاع داشته باشیم و مراجعان هم بتوانند با معرفی‌های لازم، از خدمات گوناگون و گسترده بهره‌مند شوند.

در 3منطقه شهر، کلینیک درمانی ساخته می‌شود
ایجاد کلینیک در 3منطقه ۱۱، ۱۶ و ۱۸ نیز در دست اقدام مدیریت شهری است. مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: همچنین در منطقه ۷ مرکز جراحی محدود دندانپزشکی از گذشته طراحی شده که به‌دلیل مشکلات مالی هنوز ساختمان آن از سوی شهرداری منطقه به شهر سالم تحویل داده نشده است.
به گزارش همشهری، حمید چوبینه با بیان اینکه فضای فیزیکی و ساختمانی مرکز جامع سلامت روان در منطقه ۲ در حال استفاده است، اما افتتاح آن با حضور شهردار انجام خواهد شد، گفت: فعالیت این مرکز به لحاظ نرم افزاری و اموری که باید توسط متخصصان و شورای تخصصی حوزه روانشناسی و روانپزشکی انجام شود، از حدود 5‌ماه گذشته و با شیوع کرونا آغاز شد. او درباره افتتاح کلینیک منطقه ۹ افزود: این کلینیک جامع در حوزه بهداشتی- درمانی خدمات مختلفی ازجمله آزمایشگاه، فیزیوتراپی، داروخانه، بینایی‌سنجی، اورژانس، بخش‌های تخصصی زنان، کودکان و تخصص‌های داخلی و عفونی ارائه می‌دهد.
چوبینه ادامه داد: ساختمان این کلینیک از سوی شهرداری منطقه ۹ آماده شده و شرکت شهر سالم تجهیزات لازم را در آن مستقر کرده است و بزودی با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهر سالم همچنین از پذیرش13هزار بیمار مشکوک به کرونا در کلینیک‌های شهرداری تهران خبر داد.
چوبینه‌ گفت: درهای درمانگاه‌های ما از روز نخستِ این بحران، به روی مراجعان مشکوک به کرونا باز بود. این در حالی است که در ابتدای پاندمی، وحشت عمومی جامعه را فراگرفته بود و خیلی از مراکز خصوصی و دولتی از ورود بیماران مشکوک جلوگیری می‌کردند، اما همکاران من به استقبال این گروه از مراجعان می‌رفتند.
مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری و سازمان نظام پزشکی یادآوری کرد: برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی این است که با همکاری شهرداری، روز پزشک (بزرگداشت ابوعلی سینا) به‌عنوان یک رویداد ملی خدمات پزشکی و تکریم خدمات پزشکی به حساب آید تا از پزشکان و پرستاران کادر درمانی، قدرشناسی شود.


به مناسبت راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی و همزمان با عیدغدیر، برنامه‌‌های سرود و جشن خیابانی با رعایت آیین نامه‌‌های بهداشتی در محله‌های باغ آذری و دروازه غار برگزار شد و در جمعه شب  نیز برنامه نورافشانی و آتش‌بازی در ساعت 9 شب و در میادین مهم از جمله میدان آزادی، انقلاب و تجریش به اجرا درآمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید