• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 مرداد 1399
کد مطلب : 107020
+
-

تلاش عجیب مادر برای فراری دادن پسرش از زندان

این زن با حفر تونلی به طول 11متر قصد رسیدن به سلول پسرش را داشت

تلاش عجیب مادر برای فراری دادن پسرش از زندان

 چند روز پس از دستگیری زن 55 ساله اوکراینی که برای فراری دادن پسرش از زندان اقدام به حفر تونلی به عمق 3متر و طول حدود 11متر کرده بود، حالا این زن تبدیل به یک چهره محبوب در این کشور شده است.
به‌گزارش همشهری به نقل از دیلی‌میل، زن 55 ساله که هویت‌اش از سوی پلیس فاش نشده است، چند روز پیش دستگیر شد. هرچند پلیس اطلاعاتی درباره نحوه شناسایی و دستگیری او منتشر نکرده اما گزارش‌ها از این حکایت دارد که زن میانسال برای فراری دادن پسرش که به اتهام قتل به حبس ابد محکوم شده و در زندانی در جنوب منطقه زاپوریشیا اوکراین محبوس بود، نقشه‌ای عجیب کشید و تصمیم گرفت آن را به‌تنهایی اجرایی کند.
او که قصد داشت با حفر تونل به سلول پسرش رسیده و او را فراری دهد، ابتدا اقدام به اجاره‌ خانه‌ای کرد که در نزدیکی زندان بود. او سپس تعدادی بیل و کلنگ خرید و کار حفر تونل را شروع کرد. زن میانسال برای اینکه کسی به او شک نکند، شب‌ها اقدام به حفاری می‌کرد. او ابتدا در مزرعه کوچکی که مقابل خانه‌اش بود، اقدام به کندن چاهی به عمق 3متر کرد تا از انتهای آن تونل مورد نظرش را حفر کند. زن میانسال هر شب شروع به کندن زمین می‌کرد و خاک‌ها را توسط یک واگن برقی شبیه گاری، به گاراژی متروکه که در حوالی خانه‌‌اش بود منتقل و در آنجا رها می‌کرد. این واگن دست‌ساز با استفاده از تخته و چوب ساخته شده و دارای 4چرخ بود و مأموران پلیس وقتی راهی گاراژ متروکه شدند، حدود 3تن خاک را که طی حفاری از دل زمین بیرون کشیده شده بود، کشف کردند.
به گفته پلیس، زن 55 ساله عملیات حفاری را حدود 3هفته تمام و به تنهایی انجام می‌داد و در این مدت تونلی که حفر کرده بود به زیر دیوار زندان رسیده بود. او در طول روز، در خانه می‌ماند و حتی برای اینکه توجه کسی را جلب نکند، به ندرت از خانه خارج می‌شد طوری‌که بسیاری از همسایه‌ها او را نمی‌شناختند و کمتر او را دیده بودند. زن 55 ساله هیچ بیل و وسایل مکانیکی نداشت و تمام عملیات حفاری را با استفاده از بیل و کلنگ انجام داده بود اما چنان در حفر تونل حرفه‌ای بوده که احتمال می‌رود قبلا خود یا خانواده‌‌اش در معدن مشغول به‌کار بوده‌‌اند.
درباره اینکه راز این مادر میانسال چطور فاش شده و پلیس چگونه به حفاری غیرمجاز او پی‌برده است، اطلاعاتی منتشر نشده اما انتشار خبر دستگیری این زن و کشف تعدادی وسایل حفاری در خانه‌اش، سروصدای زیادی در اوکراین به‌پا کرد. طوری‌که برخی به حمایت از این زن پرداختند و حتی یکی از مفسران خبری اوکراین گفته است: «‌او یک مادر واقعی است، نه یکی از کسانی که فرزندان خود را رها می‌کنند.»‌
براساس این گزارش، درباره جنایتی که پسر این زن مرتکب و باعث شده که به حبس ابد محکوم و به این زندان منتقل شود نیز اطلاعاتی منتشر نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید