• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 مرداد 1399
کد مطلب : 107019
+
-

زن جوان به اتهام اسیدپاشی در پایتخت دستگیر شد

انتقام اسیدی از شوهرعمه

انتقام اسیدی از شوهرعمه

 «وقتی عمه‌ام از بدرفتاری‌های شوهرش گفت، دلم برایش سوخت و تصمیم گرفتم از شوهرعمه‌ام انتقام بگیرم». این بخشی از اعترافات زنی جوان است که متهم است روی شوهرعمه‌اش اسید پاشیده است.
به گزارش همشهری، صبح 26خرداد مردی حدودا 60ساله که در یک برج مسکونی در شمال تهران کار می‌کرد، از خانه‌اش حوالی خیابان کارون بیرون آمد تا به محل کارش برود. او در خیابان بود که متوجه شد 2سرنشین موتورسیکلتی در تعقیبش هستند. راکب، مردی جوان بود که کلاه کاسکت به سر داشت و ترک‌نشین زنی بود که ماسک بهداشتی به‌صورت زده بود. زن و مرد جوان ناگهان به سمت مرد 60ساله هجوم بردند و زن محتویات یک ظرف را روی او پاشید. مرد 60ساله از شدت درد به‌خود پیچید و فریاد زد: سوختم، سوختم. همزمان سرنشینان موتور فرار کردند و شاهدان نیز به اورژانس زنگ زدند و به کمک مردی که از شدت سوختگی فریاد می‌کشید، شتافتند.

شروع تحقیقات 
مرد مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافت و گزارش این حادثه به پلیس اعلام شد. پرونده این حادثه اسیدپاشی برای رسیدگی بیشتر در اختیار مأموران اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بازپرس جنایی تهران دستور شناسایی 2اسیدپاش و تحقیق از قربانی این حادثه را صادر کرد. مرد 60ساله که از ناحیه سر و صورت و پیشانی آسیب دیده بود در تحقیقات گفت: صبح روز حادثه پیش از اینکه خانه را ترک کنم، صدای زنگ آیفون به صدا درآمد. آیفون را برداشتم، اما کسی نبود. احتمال دادم که فردی اشتباه زنگ زده باشد و از خانه بیرون آمدم که به محل کارم بروم، اما در بین راه متوجه شدم 2نفر که سوار موتور بودند، تعقیبم می‌کنند. تا به سمت آنها برگشتم، اسید را پاشیدند و فرار کردند و آنها را نشناختم.
وقتی مأموران از قربانی اسیدپاشی پرسیدند که آیا با کسی اختلاف و دشمنی دارد، وی توضیح داد: سال‌ها قبل با دختر یکی از بستگانم ازدواج کردم. صاحب 3فرزند شدیم، اما یکی از آنها فوت شد. اگرچه اوایل عاشق هم بودیم، اما به‌تدریج دچار اختلاف شدیم. هر دو سوء‌ظن داشتیم و مدام با هم درگیر بودیم؛ به حدی که تصمیم به طلاق گرفتیم، اما من عاشق همسرم بودم و نمی‌خواستم طلاقش بدهم. همچنان اختلاف و درگیری‌هایمان ادامه داشت تا اینکه چند سال قبل تصمیم گرفتیم جدا از یکدیگر زندگی کنیم، اما طلاق نگرفته بودیم. تصور می‌کنم که پای همسرم در این اسیدپاشی در میان است.

شناسایی اسیدپاش
ماموران برای بررسی موضوع راهی محل اسیدپاشی شدند و با انجام تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه، موفق شدند شماره پلاک موتور را به‌دست آورده و صاحب آن را روز یکشنبه بازداشت کنند. مرد جوان در بازجویی‌ها گفت: من نقشی در اسیدپاشی ندارم و زن موردعلاقه‌ام به نام مینا اسید را به روی شاکی ریخت. وی ادامه داد: چند وقت قبل از طریق یکی از دوستانم با مینا آشنا شدم. او از همسرش جدا شده و به‌تنهایی زندگی می‌کرد. به‌تدریج به یکدیگر علاقه‌مند شدیم تا اینکه یک روز مینا به من گفت می‌خواهد از شوهرعمه‌اش انتقام بگیرد. او می‌گفت که شوهرعمه‌اش خیلی عمه‌اش را اذیت می‌کند و به‌دنبال راهی است که او را تنبیه کند. با شنیدن حرف‌های مینا قبول کردم که کمکش کند، اما فکر نمی‌کردم که او قصد اسیدپاشی دارد. وی گفت: روز قبل به درخواست مینا اسید تهیه کردم. به من گفته بود که در خانه‌اش موش دیده و می‌خواهد آنها را از بین ببرد. با او قرار گذاشتم تا اسید را تحویلش بدهم. مینا ترک موتور من نشست و وقتی شوهرعمه‌اش از خانه بیرون آمد از من خواست تعقیبش کنم. ناگهان اما اسید را روی او پاشید و من از ترس فرار کردم.

اعتراف شوم
عصر یکشنبه با اطلاعاتی که مرد موتورسوار در اختیار پلیس قرار داد، مینا، زن اسیدپاش بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به اجرای نقشه اسیدپاشی با همدستی مرد مورد علاقه‌اش اقرار کرد و گفت: چند وقت قبل وقتی عمه‌ام با من درددل کرد و از مشکلات زندگی‌اش گفت خیلی ناراحت شدم. وقتی از بدرفتاری‌های شوهرش گفت، آتش کینه در دلم روشن شد. آن روز با خودم تصمیم گرفتم که هر طور شده از شوهرعمه‌ام انتقام بگیرم. موضوع را با مرد مورد علاقه‌ام در میان گذاشتم و قرار شد او به من کمک کند. وی ادامه داد: مرد موردعلاقه‌ام از اسیدپاشی خبر داشت و می‌دانست که قرار است  روی شوهرعمه‌ام اسید بپاشیم. او حتی اسید را برایم تهیه کرد و روز حادثه به مقابل خانه شوهرعمه‌ام رفتیم و منتظر ماندیم تا او از خانه خارج شود؛ چون می‌دانستیم صبح زود از خانه خارج می شود و به محل کارش می‌رود و نقشه را اجرا کردیم. این 2 متهم با دستور بازپرس جنایی تهران در اختیار مأموران اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. این در حالی است که بازپرس دستور تحقیق از عمه (همسر قربانی اسیدپاشی) را صادر کرده تا مشخص شود که آیا او در اسیدپاشی نقش داشته یا نه؟

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :