• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 15 مرداد 1399
کد مطلب : 106847
+
-

راهنمای خرید مودم

  این روزها بسیاری از کارمندان و دانشجویان ناچارند وظایف و تکالیف خود را از خانه انجام دهند، کاربرد و اهمیت اینترنت در خانه بیشتر از قبل به چشم می‌آید. برای استفاده از اینترنت خانگی ضروری‌ترین وسیله مودم است.
  مودم‌های ADSL در بازار انواع متفاوتی دارد که برای خرید بهتر، لازم است با این تفاوت‌ها تا حدودی آشنا شویم. تعداد پورت‌های LAN موجود در مودم‌های ADSL یکی از عوامل ایجاد تفاوت در آنهاست. امروزه اکثر مودم‌های ADSL در ۲نوع تک‌پورت و 4پورت تولید و عرضه می‌شوند. عامل مهم دیگر در پورت‌هایLAN، سرعت آنهاست.
  معمولا مودم‌های موجود، با پورت ۱۰/۱۰۰ Mbps و تعداد محدود و جدیدتر آنها با پورت سرعت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ Mbps عرضه می‌شود.
  مودم ADSL با استفاده از زوج سیم تلفن، اینترنت را دریافت کرده و با پورت LAN یا WiFi این اینترنت را به کامپیوتر‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، انتقال می‌دهد.
  اگر شما تنها یک کامپیوتر در منزل یا محل کارتان دارید که می‌خواهید از اینترنت به‌صورت کابلی استفاده کنید، مودم‌های تک‌پورت نیاز شما را برطرف می‌سازد، اما اگر تعداد کامپیوتر‌هایی که می‌خواهند از اینترنت به‌صورت کابلی استفاده کنند بیشتر از یک کاربر است، باید سراغ مودم‌های 4پورت بروید.
  تعداد و نوع آنتن‌های موجود در مودم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، به‌طوری‌که می‌توان گفت هرچه تعداد آنتن‌های مودم بیشتر باشد پهنای باند مودم‌ها نیز بیشتر می‌شود. مودم‌ها در انواع تک آنتن، 2آنتن و 3 آنتن هم به‌صورت آنتن اینترنال و هم اکسترنال وجود دارد.
  یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب مودم‌های ADSL اهمیت دارد امکان ارائه اینترنت به‌صورت WiFi است.  WiFiیا استاندارد IEEE ۸۰۲.۱۱ پروتکل انتقال دیتا از طریق وایرلس روی فرکانس
 4/2 GHz یا GHz 5 است که خود شامل استاندارد‌های a/ b/g/n/ac  می‌شود که b قدیمی‌ترین وac جدیدترین آنهاست.
  برای داشتن حداکثر سرعت ممکن مثلاً AC 1750 Mbps باید هم مودم و هم کارت شبکه وایرلس از این استاندارد مشترک
AC 1750 Mbps  پشتیبانی کند، در غیراین صورت با بالاترین استاندارد مشترکی که پشتیبانی می‌کنند، کار خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید