• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 9 مرداد 1399
کد مطلب : 106318
+
-

پلیس در تعقیب قاتل آشنا

کارآگاهان جنایی تهران در تعقیب مرد آشنایی هستند که پس از قتل زنی در پایتخت، 2سکه طلای او را سرقت کرده و گریخته است.
به‌گزارش همشهری، دختری جوان عصر سه‌شنبه هفتم مرداد هرچه به مادرش زنگ زد که احوالش را بپرسد پاسخی نگرفت. سابقه نداشت که مادر 82ساله‌اش بی‌خبر جایی برود و تلفنش را جواب ندهد. زن مسن بعد از مرگ همسرش در سال‌ها قبل، تنها زندگی می‌کرد و فرزندانش معمولا هر روز با او در تماس بودند. اما روز سه‌شنبه پاسخ ندادن به تلفن‌ها نگرانی دختر جوان را بیشتر می‌کرد. او وقتی راهی خانه مادرش در نارمک شد،  با خانه‌ای به‌هم‌ریخته روبه‌رو شد و نگرانی‌اش بیشتر شد. مادرش را چندبار صدا زد اما کسی جواب نداد. سالن پذیرایی و اتاق خواب‌ها را گشت اما جست‌وجوی او فایده‌ای نداشت تا اینکه وقتی در حمام را باز کرد مادرش را دید که بی‌جان روی زمین افتاده و روسری دور گردنش پیچیده شده بود. این یعنی او را خفه کرده و به قتل رسانده بودند و دختر جوان با جیغ و فریاد همسایه‌ها را خبر کرد و آنها هم موضوع را به پلیس اطلاع دادند.

سرقت
طولی نکشید که مأموران کلانتری نارمک، قاضی رحیم دشتبان کشیک جنایی تهران به همراه گروهی از مأموران تجسس پلیس آگاهی تهران در محل جنایت حاضر شدند و به تحقیق پرداختند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که حدود 2ساعت از قتل پیرزن می‌گذرد. قفل در و پنجره‌ها سالم بود و این، فرضیه جنایت از سوی آشنا که به‌راحتی وارد خانه شده بود را قوت می‌بخشید؛ چراکه وسایل پذیرایی از مهمان هم وجود داشت و این یعنی مقتول، قاتلش را می‌شناخته است. به‌هم‌ریختگی خانه حکایت از این داشت که قاتل قصد سرقت داشته یا به‌دنبال چیزی بوده است. به گفته دختر مقتول، 2سکه طلای تمام بهار آزادی از خانه مقتول سرقت شده بود و همین موضوع فرضیه جنایت با انگیزه سرقت را قوت می‌بخشید. کارآگاهان در ادامه به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند که یکی از آنها چنین گفت: چند ساعت قبل از اینکه راز جنایت کشف شود صدای داد و فریاد از داخل آپارتمان پیرزن شنیدم. ناگهان صدا قطع شد و لحظاتی بعد در آپارتمان باز و بسته شد و کسی خانه را ترک کرد. اما من او را ندیدم و نمی‌دانم چه‌کسی مهمان خانه پیرزن بود.
پس از تکمیل تحقیقات، جسد مقتول به پزشکی‌قانونی انتقال یافت و قاضی جنایی دستور بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه و تحقیق از آشنایانی که به خانه زن تنها رفت‌وآمد داشته‌اند را صادر کرد تا قاتل آشنا شناسایی و اسرار این جنایت فاش شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید