• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 9 مرداد 1399
کد مطلب : 106309
+
-

کاشت درخت در ولیعصر ادامه می‌یابد

برنامه تصویری «سلام آقای شهردار» هرهفته از شبکه شهر پخش می‌شود و سؤال شهروندان مستقیم از شهردار پرسیده می‌شود. در آخرین قسمت موضوع خیابان ولیعصر تهران از سوی شهروندی مطرح شده است. او که خانم سالخورده‌ای است و در خیابان ولیعصر کار می‌کند، از شهردار تهران درباره چنارهای ولیعصر می‌پرسد.
شهروند: از شما که پیگیر مشکلات دستفروشان هستید و در این روزهای کرونایی، کارت هدیه یک‌میلیون تومانی به امثال من دادید، درخواست دارم که تا کاشت درختان بیشتری در خیابان ولیعصر را هم دنبال کنید. اینگونه می‌توانیم زیر سایه درختان، راحت‌تر به کسب بپردازیم.
پیروز حناچی، شهردار تهران: خیابان ولیعصر یکی از خیابان‌های با ارزش تهران است که 20کیلومتر طول دارد و تعداد اولیه درختان چنارش به 18هزار اصله می‌رسید. البته برخی از این درختان به مرور و به دلایل مختلف ازجمله آلودگی آب یا ساخت‌وساز‌های غیراصولی یا بیماری (چون تهران شهر آلوده‌ای است و این آلودگی روی درختان اثر می‌گذارد) دچار پوسیدگی شده و عمرشان به اتمام رسیده است، ولی ما به جای آنها ظرف چند سال گذشته بیش از 3500اصله درخت با بن 10 تا 12سال در خیابان ولیعصر کاشتیم تا یادگاری از این دوره برای آیندگان باشد. درختان اولیه که در آغاز سال‌های 1303 و 1304 کاشته شده‌اند، اکنون به شکل درختان تنومندی می‌بینیم. در پهنه جنوب شهر، پایین‌تر از منیریه نیز بیش از 1000اصله درخت کاشتیم، اما این کار را ادامه می‌دهیم تا ولیعصر را به سرزندگی خود برگردانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید