• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10627
+
-

پایان باز!

اتهام «کشدار بودن» معمولا همیشه به سریال‌های نوروزی تلویزیون می‌چسبد اما داستان قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هفدهم نیز کمی بیشتر از حد معمول کش آمده است. تیم برانکو با شکست دادن استقلال می‌توانست مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را به دست بیاورد اما آن‌ها نه تنها در شهرآورد شکست خوردند، بلکه حتی سال نود و هفت را نیز با یک شکست خانگی آغاز کردند. دریبل‌های تماشایی علی قلی‌زاده در مقابل خط دفاعی مستاصل پرسپولیس، سایپا را خیلی زود صاحب دو گل کرد و تلاش تیم برانکو برای بازگشت به بازی بی‌نتیجه بود تا حداقل برای یک هفته دیگر، قهرمانی پرسپولیسی‌ها در لیگ قطعی نشود. صدرنشین لیگ برای تصاحب جام فقط به یک امتیاز نیاز دارد اما در دو هفته گذشته، هیچ امتیازی به دست نیاورده و برای اولین بار بعد از دو سال، دو شکست متوالی را تجربه کرده است. برانکو ایوانکوویچ در دوران مربیگری هرگز در مقابل علی دایی مغلوب نشده بود اما بالاخره در مقابل این شاگرد سابق‌اش، شکست خورد.
   وریا درو می‌کند
وینفرد شفر برای اولین بازی سال، ملی‌پوشان خسته تیم‌اش را روی نیمکت قرار داد اما نزدیک شدن به شکست در برابر نفت، این مربی را وادار کرد تا مهره‌های ملی‌پوش را به جریان بازی وارد کند. حضور ستاره‌های استقلال در ترکیب، کیفیت این تیم را متحول کرد و آن‌ها توانستند یک بازگشت درخشان را در ورزشگاه تختی رقم بزنند. امید نورافکن به عنوان وینگر چپ، ایده‌آل ظاهر شد اما ستاره اصلی بازی، وریا غفوری بود که در فاصله‌ای کوتاه بین نبرد با الجزایر و نفت تهران، آمادگی‌اش را به رخ کشید تا ثابت شود بازیکنان داخلی آنقدرها هم که کی‌روش می‌گوید ناآماده نیستند. در روز گلزنی محسن بنگر، آبی‌ها یک برد ارزشمند را جشن گرفتند. هر چند که در پایان بازی، گزارشگر تلویزیونی بیشتر از همه بازیکنان درون زمین سوژه شد!
   حال نداریم، گل نمی‌زنیم
اولین هفته سالِ لیگ برتر، یک هفته به شدت کم‌گل بود. در هشت مسابقه از این هفته لیگ، تنها 13 توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و میانگین به ثمر رسیدن گل در هر مسابقه، حتی به عدد 2 نیز نرسید. به نظر می‌رسد این وضعیت، نتیجه تعطیلی دوباره لیگ برتر باشد. بخشی از تیم‌ها حدود یک ماه از کوران مسابقات دور بودند و نتیجه این اتفاق، افت فاحش کیفیت بازی‌ها در یکی از هفته‌های حساس باقی‌مانده تا پایان فصل بود.
   تراکتوردرست نمی‌شود
بحران تراکتورسازی با ارطغرول ساغلام، هنوز قرص و محکم باقی مانده است. آن‌ها این هفته در مقابل ذوب‌آهن تحقیر شدند و یک نتیجه ناامیدکننده دیگر را پشت سر گذاشتند. ساغلام با هیاهوی زیادی راهی فوتبال تبریز شد تا ناجی بزرگ قرمزها شود. ماموریت مهم او، عبور دادن این تیم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان و به دست آوردن یک جایگاه آبرومند در لیگ برتر بود اما بر خلاف آنچه تی تی‌ها تصور می‌کردند، سرمربی ترک موفق نشد هیچ انقلابی را در باشگاه رقم بزند. حالا تراکتور عملا از لیگ قهرمانان حذف شده و باختن به ذوب آهن، نمک بیشتری به زخم‌های لیگ برتری باشگاه اضافه کرده است. به دست آوردن تنها ۸ امتیاز در ۶ بازی لیگ، کارنامه ساغلام را کاملا متزلزل نشان می‌دهد. با این وجود مرد اول نیمکت باشگاه همچنان اعتقاد دارد که هواداران از کارش راضی هستند و همین که یک ترک سرمربی باشگاه باشد، برای تماشاگران تیم تبریزی کافی است!
   جنگ بقا با شرکت خیلی‌ها!
سقوط سیاه‌جامگان تقریبا قطعی به نظر می‌رسد اما حدس زدن نام دومین تیم سقوط کننده، کار ساده‌ای نیست. جنگ بقا با هیجان و تب و تاب زیادی در پایین جدول دنبال می‌شود و انتظار می‌رود این جنگ تا آخرین ثانیه‌ها از آخرین هفته لیگ ادامه داشته باشد. بعد از پایان بازی‌های این هفته، نفت تهران در منطقه سقوط قرار گرفت. چرا که هم استقلال خوزستان و هم سپیدرود موفق به شکست‌دادن رقیب‌شان شدند. نفت ۲۴ امتیازی است و سپیدرود و استقلال خوزستان ۲۶ امتیاز تصاحب کرده‌اند‌. این جنگ اما دو مهمان سرشناس دیگر نیز دارد. پدیده با ۲۶ امتیاز کاملا در بحران قرار گرفته و سپاهان ۲۷ امتیازی نیز به شکل جدی خطر را احساس می‌کند. هر لغزشی از این ۵ تیم، آن‌ها را به لبه پرتگاه نزدیک خواهد کرد.
   در جستجوی خوشبختی
بازگشت درخشان به بازی با مس کرمان، رتبه اول جدول لیگ یک را برای نفت مسجدسلیمان حفظ کرد. زردها یک بازی حساس را با موفقیت پشت سر گذاشتند تا همچنان از صدر جدول جدا نشوند. تیم دراگان اسکوچیچ هم اما همچنان دست از تعقیب نفت برنمی‌دارد. پیروزی یک طرفه در زمین راه آهن، خونه به خونه را در منطقه صعود حفظ کرده است. در هفته شکست فجر سپاسی در زمین ملوان و تبعید این تیم به رده سوم، نساجی با تحقیر بادران دوباره به یک تیم مدعی تبدیل شده است. عجیب‌ترین مسابقه این هفته لیگ یک اما بین صبای قم و اکسیژن البرز برگزار شد. در یک‌طرفه‌ترین بازی فصل، اکسین هشت بار دروازه صبا را باز کرد تا سقوط این تیم را به لیگ دو قطعی شود. سرنوشت لیگ یک، پنج هفته دیگر کاملا روشن خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید