• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 8 مرداد 1399
کد مطلب : 106215
+
-

100ثانیه خبر

   کشف جدید برای بازسازی موها
دانشمندان برای جلوگیری و کاهش ریزش مو راه‌ها و برنامه‌های بسیار زیادی را تهیه کرده‌اند، اما یک کشف تازه می‌تواند کمک فراوانی به ترمیم موها و جلوگیری از ریزش آنها محسوب شود. به گزارش وب‌سایت نیواطلس، محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی یک مولکول microRNA خاص را شناسایی کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد وظیفه بازسازی مو را می‌تواند برعهده داشته باشد. این کشف می‌تواند یک هدف جدید برای ساخت دارویی برای یک درمان سریع به‌حساب بیاید که شامل رشد و همچنین تجویز سلول‌های جدید نخواهد بود.

  هدفون‌هایی داخل گوشی
شرکت شیائومی یک گوشی هوشمند طراحی کرده که هدفون‌های بی‌سیم آن از قسمت فوقانی گوشی داخل آن می‌رود. به گزارش سایت گیزچاینا، شیائومی که مدتی است اختراع‌ها و ابداع‌های مختلفی را در عرصه تلفن‌های همراه ارائه می‌کند، درخواستی برای ثبت حق اختراع قرار دادن هدفون‌های TWS درون گوشی ارائه کرده است. TWS به هدفون‌های بی‌سیمی که با بلوتوث به موبایل متصل می‌شوند و کیفیت صدایی فوق‌العاده دارند، گفته می‌شود.

  روسیه مدار ISS را بالا می‌برد
سازمان فضایی روسیه اعلام کرده که می‌خواهد امروز (چهارشنبه) مدار ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) را بالا ببرد تا شرایط بالستیکی برای ورود یک فضاپیمای سرنشین‌دار در ‌ماه اکتبر فراهم شود. به گزارش شینهوا، این سازمان اعلام کرد که موتورهای سفینه باری «پروگرس – MS14» روسیه که به ایستگاه بین‌المللی فضایی متصل هستند، بعد از ظهر چهارشنبه روشن شده و مدار ایستگاه بین‌المللی فضایی را 1100متر افزایش خواهند داد. برنامه روسیه اعزام «سایوز – MS17» به فضاست که طی آن یک فضانورد آمریکایی و 2 فضانورد روس به ایستگاه بین‌المللی فضایی خواهند رفت.

  سگ‌های روباتیک در کارخانه فورد
شرکت فورد در یکی از کارخانه‌های خود، 2 روبات سگ شرکت «بوستون دینامیکز» با نام‌های اسپات و فلافی را استخدام کرده است. به گزارش نیواطلس، این کارخانه که در میشیگان قرار دارد در دست طراحی و بازسازی مجدد است و این سگ‌های روباتیک با گشتزنی در سراسر کارخانه می‌توانند به اسکن لیزری آن کمک کنند. این 2 روبات به 5دوربین مجهز هستند که می‌توانند محیط اطراف را به‌صورت 360درجه اسکن کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید