• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 7 مرداد 1399
کد مطلب : 106117
+
-

3 هزار روز پادشاهی

3 هزار روز پادشاهی

یوونتوس هم با کمی تأخیر و درحالی‌که در یکی، دو مسابقه، نتیجه مورد نظرش را نگرفته بود قهرمان شد. نهمین قهرمانی پیاپی یووه با مسن‌ترین سرمربی قهرمان تاریخ سریA به‌دست آمد. ساری بعد از قهرمانی گفت: اگر یوونتوس قهرمان شده حتما بازیکنان، خیلی خوب کار کرده‌اند چون با مربی‌ای جام گرفته‌اند که قبلا هرگز قهرمان نشده بود. ساری فصل قبل با چلسی قهرمان لیگ اروپا شده بود، اما سابقه قهرمانی لیگ نداشت. او با 61سال و 6‌ماه سن رکورد لیدهلم، سرمربی سابق رم در سال1983 را که در 60سال و 7ماهگی قهرمان لیگ شد، شکست.
  کریستیانو رونالدو یک پنالتی خراب کرد و در برد دو هیچ مقابل سامپدوریا یک گل هم به ثمر رساند، اما 3 گل از ایموبیله 34گله که در بازی این هفته هت‌تریک کرد عقب افتاد و برای رسیدن به کفش طلای سری A تنها 2 بازی دیگر فرصت دارد. کریستیانو نخستین بازیکنی است که در لالیگا، لیگ برتر و سری A حداقل 2 قهرمانی لیگ دارد. او گل‌های لیگی خود را به عدد450رساند؛ به‌اندازه کل گل‌هایی که برای رئال مادرید زده بود.
  این نهمین قهرمانی پیاپی یوونتوس و قهرمانی شماره36 یوونتوس در تاریخ لیگ بود. آخرین مربی غیرایتالیایی که قهرمان سری A شده بود، مورینیو در فصل 10-2009 بود که با اینتر قهرمان شد. حالا تعداد قهرمانی‌های یووه در سری A با مجموع قهرمانی‌های اینتر و میلان (هر کدام 18بار) برابر است.
 یووه با دریافت 36گل و درحالی‌که هنوز 2 بازی دیگر در پیش است، بدترین قهرمان از لحاظ عملکرد دفاعی بود. این تیم فقط 12بازی موفق شد گل نخورد.
  تعداد روزهایی که یوونتوس در ایتالیا قهرمان بوده به عدد 3 هزار رسیده. کیه‌لینی در همه قهرمانی‌های نه‌گانه اخیر حضور داشت، اما بوفون نام خود را در بیشترین تعداد قهرمانی با 10 جام ثبت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید