• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10585
+
-

پلیس تهران در برابر 6 پرونده جنایی

در تعطیلات نوروز پلیس تهران با 6پرونده جنایی روبه‌رو شد. پرونده‌هایی که معمای بعضی از آنها فاش شد و تحقیقات برای کشف راز بقیه ادامه دارد.

 ‌درگیری مرگبار

به گزارش همشهری، یک روز مانده به آغاز سال نو،  گزارش مرگ مردی به پلیس مخابره شد. او در یک درگیری حوالی میدان بهارستان به‌شدت مجروح شده و پس از یک هفته بستری شدن در بیمارستان،  به‌دلیل سوختگی شدید جانش را از دست داده بود. در این شرایط گروهی از کارآگاهان جنایی پایتخت با دستور قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس جنایی تهران تحقیقات خود را آغاز کردند. آنطور که مشخص بود مقتول 37ساله برای وساطت و و میانجیگری وارد درگیری دو نفر در خیابان شده بود تا به دعوای آنها پایان بدهد اما در این میان یکی از طرفین دعوا روی فرد دیگر بنزین ریخته که مقداری از آن روی مقتول ریخته شده بود. در همین هنگام عامل جنایت با روشن کردن کبریت قصد آتش زدن طرف دیگر درگیری را داشت اما از بخت بد فرد میانجیگر،  او آتش گرفت و بعد از یک هفته بر اثر شدت سوختگی جانش را از دست داد. از سوی دیگر فردی که اقدام به ریختن بنزین و روشن کردن کبریت کرده بود خودش هم دچار سوختگی و به بیمارستان منتقل شده بود که بازداشت شد و تحقیقات از او پس از بهبودی آغاز خواهد شد.

تیراندازی

هنوز چند ساعتی از گزارش مرگ مرد جوان نگذشته بود که خبر رسید مردی 60ساله با شلیک گلوله جانش را از دست داده است. قاضی محسن مدیرروستا به همراه مأموران کلانتری 113بازار در محل حادثه که یکی از خیابان‌های چهارراه گلوبندک بود، حاضر شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول در کوچه بن بست هنگام سوار شدن بر موتورسیکلتش به قتل رسیده است. به‌دنبال این حادثه گروهی از کارآگاهان جنایی تحقیقات خود را برای رمزگشایی از این حادثه آغاز کرده‌اند.

نخستین قتل سال 97

نخستین جنایت سال 97در پایتخت تنها چند ساعت پس از تحویل سال نو رخ داد. ساعت 22:56بیست و نهم اسفند‌ماه زنی جوان با پلیس تماس گرفت و خبر از حادثه‌ای در یک خانه قدیمی داد. پس از این تماس مأموران کلانتری‌106 نامجو به همراه قاضی جنایی در محل حادثه حاضر شدند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که قاتل حدود ساعت 21شب حادثه پس از ورود به خانه با همسر و مادرزنش به‌دلیل اختلافات خانوادگی درگیر شده و با چاقو به سمت آنها حمله کرده بود. در این حادثه زن جوان جانش را از دست داد و مادرش مجروح شد که برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.این در حالی است که متهم پس از حادثه فرار کرده وزمانی که فرزندان مقتول وارد خانه شده بودند با صحنه هولناک روبه‌رو شده و پلیس را خبر کردند. تلاش برای دستگیری متهم ادامه دارد.

دعوای افغان‌ها

حادثه دیگری که دردومین روز نوروز رخ داد،  دعوای دو تبعه افغان در خیابان مرتضوی تهران بود که قاضی محسن مدیرروستا و کارآگاهان پلیس آگاهی تهران را به محل حادثه کشاند. تحقیقات نشان می‌داد که مقتول با یکی از همشهریان خود درگیر شده و با ضربات چاقو به قتل رسیده است. به‌دنبال این حادثه کارآگاهان جست‌و‌جو برای دستگیری متهم فراری را آغاز کردند تا انگیزه او از جنایت فاش شود.

جنایت مرموز

اگرچه ایام نوروز ‌تعطیل بود اما کارآگاهان جنایی و بازپرس ویژه قتل تعطیلی نداشتند. هفتم فروردین‌ماه در حادثه‌ای دیگر گزارش قتل مردی افغان به پلیس اعلام شد. قربانی مردی حدودا 35ساله بود که جسدش داخل خانه‌‌ای در منطقه پیکانشهر کشف شد. تیم جنایی،  تلاش خود را برای رمزگشایی از این حادثه آغاز کرده است.

دعوای عجیب

حادثه تلخ دیگری که در نوروز رخ داد دعوای عجیب به‌خاطر مسئله‌ پیش پا افتاده‌ای بود که خانواده‌ای را عزادار کرد. این حادثه شامگاه هشتم فروردین‌ماه رخ داد. ماجرا از این قرار بود که 5پسرجوان در قرچک ورامین سوار ماشینشان شدند تا برای تفریح و گشت و‌گذار به تهران بروند. در بین راه آنها برای صرف شام، ‌ماشین‌شان را کنار جاده ورامین پارک کردند و به رستوران رفتند. پس از صرف شام قصد عبور از جاده را داشتند تا سوار ماشین‌هایشان شوند که در همین هنگام راننده خودروی پژو 405که در حال عبور بود برای آنها بوق زد. همین موضوع،  ‌آغاز درگیری پسران جوان با راننده پژو شد. دعوای لفظی آنها کم‌کم شدت گرفت تا جایی‌که راننده پژو با چاقویی که همراه داشت ضربه‌ای به سینه یکی از 5پسرجوان زد و فرار کرد. به‌دنبال این حادثه پسرجوان به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد بر اثر شدت جراحت جان باخت. کارآگاهان پلیس آگاهی تهران تلاش خود را برای دستگیری راننده فراری آغاز کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید