• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10579
+
-

حادثه مرگبار برای گردشگران ایرانی در ترکیه و لبنان

کوتاه از حادثه
حادثه مرگبار برای گردشگران ایرانی در ترکیه و لبنان

در جریان 2حادثه هولناک که در لبنان و ترکیه برای گردشگران ایرانی رخ داد، 8نفر کشته و 6نفر مجروح شدند. نخستین حادثه برای یک خانواده مشهدی در سواحل بیروت رخ داد. به گزارش فارس، اعضای این خانواده 6نفره که پس از زیارت عتبات عالیات راهی بیروت شده بودند، هنگام گرفتن عکس در سواحل دریا دچار حادثه‌ای مرگبار شدند. این خانواده قصد گرفتن عکس یادگاری در سواحل بیروت را داشتند که بر اثر برخورد موجی بزرگ با صخره‌ها به درون آب سقوط کردند. صیادان محلی که لحظاتی پس از حادثه به کمک حادثه‌دیدگان رفته بودند، موفق شدند جان مادر، پدر و یکی از دختران این خانواده را نجات دهند اما 2دختر جوان خانواده جان باختند و جسد پسر این خانواده نیز ناپدید شده بود که با تلاش جست‌وجوگران از دل دریا بیرون کشیده شد. در دومین حادثه که در ترکیه رخ داد، 5 ایرانی در جریان سقوط خودرو به چاله‌ای به عمق 10متر در مسیر شهر بایبورد - گوموشخانه در شمال شرقی ترکیه جان باختند.
این ایرانیان با یک دستگاه خودروی سواری در مسیر جاده در حرکت بودند که به گودالی که برای احداث فاضلاب کنده شده بود، سقوط کردند. محمدابراهیم طاهریان فرد، سفیر ایران در ترکیه به ایرنا گفت:‌ اتباع ایرانی شامل 2خانواده و در مجموع 8نفر بودند که 5نفر جان باختند و 3نفر از آنها نیز مجروح شده و به بیمارستان بایبورد منتقل شدند.
وی با اشاره به اعزام عوامل کنسولگری ارزروم به محل حادثه و بررسی میدانی موضوع، اظهار کرد که برای رسیدگی به وضعیت درمانی 3مجروح حادثه که 2کودک 12ساله و یک کودک 2ساله هستند، اقدامات لازم در حال انجام است.
پلیس ترکیه نیز در گزارشی اعلام کرد که این حادثه به‌علت بی‌احتیاطی راننده و در ساعت21، 9فروردین اتفاق افتاده است. بنا به ادعای پلیس ترکیه، در محل حادثه که برای احداث تأسیسات فاضلاب به عمق و دهانه 10متر حفاری شده بود، علائم و هشدارهای جاده‌ای نصب شده است. به گزارش پلیس ترکیه، بلافاصله پس از این حادثه و پشت‌سر خودروی ایرانی، یک مینی‌بوس ترکیه نیز با 4سرنشین در همین محل سقوط کرد که 3نفر از سرنشینان آن خودرو نیز جان باختند.

این خبر را به اشتراک بگذارید