• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 30 تیر 1399
کد مطلب : 105351
+
-

چه ‌کسی سرمربی مسی می‌شود؟

سرنوشت نیمکت بارسلونا به پازلی جذاب برای علاقه‌مندان و دشمنان این تیم تبدیل شده است

چه ‌کسی سرمربی مسی می‌شود؟

درحالی‌که در انگلیس اعلام شده بازی‌های لیگ از مهر‌ماه می‌تواند با حضور کنترل شده تماشاگران برگزار شود، در اسپانیا گویا موج دوم کرونا آغاز شده است. سالوادور اِیا، وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرده که در شهر بارسلونا آمار ابتلا به کرونا افزایش یافته ولی هنوز نمی‌شود گفت موج دوم شکل گرفته و فعلا نیازی به اعلام وضعیت قرمز نیست. با این حال در باشگاه بارسلونا وضعیت قرمز است. مسی عصبانی است و بعد از گل زیبایش به اوساسونا در بازی قبلی خوشحالی نکرد، هیچ؛ ابراز ناراحتی هم کرد. باشگاه بدهکار است و سیاست‌های غلط نقل و انتقالاتی همچنان پیگیری می‌شود. درباره آینده ستین روی نیمکت بارسلونا هم اخبار متفاوتی به گوش می‌رسد. عده‌ای از حمایت بارتومئو و برخی مدیران دیگر از این سرمربی خبر می‌دهند و برخی مدیران هم اصرار به برکناری سرمربی سابق لاس پالماس و بتیس دارند. آبیدال که آینده خودش به‌خاطر مشکلاتی که با مسی دارد زیر سؤال است، یکی از موافقان اخراج است. طرح مدیر ورزشی باشگاه این است که به دلیل عدم‌مقبولیت ستین بین بازیکنان و به‌ویژه مسی، این مربی 3 هفته آینده که بازی برگشت لیگ قهرمانان مقابل ناپولی خواهد بود، روی نیمکت نباشد و از آن جایی که زمان کافی و مناسب برای انتخاب سرمربی جدید نیست، پیمینتا که هدایت تیم ب بارسلونا را به‌عهده دارد، در این بازی سرمربی تیم اصلی باشد. این همان مسیری است که گواردیولا طی کرد و پس از موفقیت در تیم ب به تیم اصلی ارتقا یافت و بهترین بارسلونای تاریخ را ساخت؛تیمی‌که هنوز هم با وجود مربیان ضعیف یا متوسطی که در این سال‌ها داشته، در سطح اول هر تورنمنتی رقابت می‌کند. بارتومئو، رئیس باشگاه با این طرح موافق نیست. ستین در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی دیشب مقابل آلاوس که آخرین بازی فصل لالیگا بود، گفت از حضور در بارسلونا لذت می‌برد اما هواداران معتقدند «بارسلونا حرمت دارد، نه لذت!» فعلا گزینه‌های زیادی برای هدایت بارسا در فصل آینده مطرح شده:

  ژاوی
اخیرا در مصاحبه‌ای گفته خوشحال است قراردادش را با السد تمدید کرده. او برای انتقال کاسورلا از ویارئال به باشگاه قطری حتی حاضر شده از جیب هم هزینه کند. آبیدال پس از مذاکراتی که با او در نیم فصل و پیش از اخراج والورده داشت به این نتیجه رسیده که برای ژاوی شغل سرمربیگری بارسلونا زود است. مسی شدیدا موافق بازی زیرنظر همبازی سابقش است.

  لورن بلان
سرمربی اسبق پاری سن ژرمن که چند سالی است هیچ جا مربیگری نکرده و فقط پست‌های مدیریتی داشته، توسط مدیر برنامه‌هایش به بارسا پیشنهاد شده. او آخرین بار گزینه جانشینی آرسن ونگر در آرسنال بود که در نهایت جایش را به اونای امری، دیگر سرمربی سال‌های اخیر پاری سن ژرمن داد. او خواهان قراردادی حداقل به‌مدت 2 سال است اما انتخابات ریاست باشگاه یک سال دیگر برگزار می‌شود. Ser هم تحلیل کرده که هیچ مربی بزرگی پیشنهاد قرارداد یکساله را نخواهد پذیرفت مگر آنکه مثل ستین تا پیش از پیشنهاد در گاوداری مشغول کار بوده باشد!

 پاتریک کلایورت
مهاجم قدیمی‌بارسلونا هیچ جا رزومه سرمربیگری ندارد. تنها سابقه سرمربیگری‌اش به سال2015 در تیم کوراسائو برمی‌گردد، همان تیمی‌که افشین قطبی هم زمانی مربی آن بود. دستیاری در تیم ملی هلند، سرپرستی آکادمی باشگاه آژاکس، دستیاری در تیم ملی کامرون و مدیر فوتبال پاری سن ژرمن دیگر تجربه‌های بعد از دوران بازیکنی این هلندی است. او از حمایت ستاره‌های بارسلونا برای این پست برخوردار است. کلایورت اگر انتخاب شود از حمایت رختکن برخوردار خواهد بود. او رابطه‌ای همواره خوب با باشگاه داشته و در انتقال دی یونگ از آژاکس نقشی کلیدی ایفا کرده است. موندو از او به زیدان بارسلونا تعبیر کرده؛ کسی که دی ان‌ای بارسا را دارد. البته درباره ستین هم همین آبیدال می‌گفت او وارث یوهان کرویف کبیر است.

 رونالد کومان
سرمربی تیم ملی هلند هنوز از گزینه‌های محبوب است. او بندی در قراردادش با فدراسیون فوتبال هلند دارد که هر زمان اگر از بارسا پیشنهاد داشت، بتواند قراردادش را فسخ کند. مخالفان او درون باشگاه معتقدند که مسلط نبودن به زبان اسپانیایی می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. کومان که اخیرا رکورد گلزنی‌اش به‌عنوان بهترین مدافع گلزن تاریخ لالیگا توسط سرخیو راموس شکسته شده، اوضاع خوبی در هلند دارد. او گزینه غیرممکنی نسبت به ابتدای فصل یا نیم فصل است.

 گزینه‌های دیگر
گواردیولا که گزینه محبوب همه است. اگر لاپورتا موفق شود در انتخابات سال آینده به پیروزی برسد تحت هر شرایطی پپ را برمی‌گرداند اما فعلا سرمربی سیتی در دسترس نیست. خودش هم علاقه‌ای به بازگشت در شرایط فعلی ندارد. پوچتینو که چندبار برای این سمت مطرح شده، دفعه آخر آب پاکی را روی دست بارسایی‌ها ریخت و گفت اگر از این تیم پیشنهاد مربیگری داشته باشد، ترجیح می‌دهد سگش را در خیابان بگرداند! او به‌خاطر ریشه اسپانیولی‌اش به‌عنوان بازیکن و سرمربی هرگز هدایت بارسا را به‌عهده نمی‌گیرد. آلگری بعد از یک سال استراحت می‌تواند گزینه جذابی باشد اما سبک ایتالیایی او به تیکی تاکا نمی‌خورد. آرسن ونگر هم بعید است پس از پست مدیریتی‌اش در فیفا به زمین فوتبال برگردد و به‌خاطر سن بالایی که دارد، به‌نظر نمی‌رسد پیشنهادی دریافت کند. مارچلو گایاردو، سرمربی موفق تیم ریورپلاته آرژانتین که قبلا یکی از گزینه‌ها بوده، فعلا در لیست نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید