• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 30 تیر 1399
کد مطلب : 105353
+
-

افاضلی: اسکوچیچ نسبت به ویلموتس مربی بهتری است

خیلی‌ها در مورد بازی با ذوب‌آهن جوسازی کردند

امیرحسین اعظمی

هومن افاضلی در کل دوران مربیگری‌اش به اندازه یک‌ماه اخیر در چشم نبوده است؛ ابتدا اتفاقات پیش از بازی استقلال و پارس‌جنوبی و پس از آن انتقال جنجالی به ماشین‌سازی. به همین بهانه با او که منتقدانش کم هم نیستند، گفت‌وگو کردیم.

 جدایی شما از پارس‌جنوبی همزمان با ایجاد چند تغییر در کادرفنی تیم‌های دیگر بود. این موضوع باعث شد تا تغییرات روی نیمکت تیم‌ها دستمایه طنز در صفحات مجازی شود. نظر شما چیست؟
به‌هرحال در مملکت ما خیلی از مسائل جدی هم وجود دارد که از آن طنز درست می‌کنند. شاید در برخی مواقع درست باشد ولی گاهی اوقات هم قشنگ نیست. در مورد جدایی‌ام از پارس‌جنوبی خیلی کوتاه باید بگویم که مشکلات فراوانی در این باشگاه در زمینه مالی، سخت‌افزاری و... وجود داشت و کار به جایی رسید که خودم جدا از سرمربیگری، وظایف مدیرعامل، پزشک، تدارکات و... را هم انجام می‌دادم. دیگر کار در پارس‌جنوبی مرا فرسوده کرده بود.
 پس استعفای شما ربطی به اعلام حکم بازی با استقلال نداشت؟
این موضوع هم دیگر آخرین مشکلی بود که مرا برای رفتن به نتیجه قطعی رساند. من باید به‌تنهایی دنبال گرفتن حق تیم راه می‌افتادم ولی هیچ‌کس انگار برایش مهم نبود که اتفاقات بازی با استقلال را پیگیری کنیم و به حقمان برسیم.
 حق شما گرفتن 3امتیاز بود؟
بله، صددرصد باید بازی به نفع ما می‌شد. شما دیدید که سازمان لیگ به باشگاه استقلال نامه زد و گفت که 25درصد از این تیم کرونا نگرفته‌اند و استقلال باید برابر پارس‌جنوبی بازی کند. حتی این نامه رسانه‌ای هم شد ولی نمی‌دانم چه شد که حکم به تکرار بازی دادند. اینجا هرکسی زورش بیشتر باشد به نتیجه می‌رسد.
 قبول دارید در بازی با ذوب‌آهن از اشتباهات داوری سود بردید؟
من معتقدم که خیلی‌ها درمورد داوری این بازی جوسازی کردند. روی گل اول ذوب‌آهن که مردود اعلام شد، داور چند ثانیه قبل اشتباه کرد و علیه تیم ما کرنر گرفت ولی انگار هیچ‌کس ندید که آن توپ اوت شد نه کرنر. روی گل دوم ذوب‌آهن بازیکنان ما به گمان آفساید بازیکن ذوب‌آهن ایستادند و توپ و بازی را رها کردند. در ضمن مهاجم خارجی ذوب‌آهن در نیمه اول پیراهن بازیکن ما را کشید و پنالتی داد و اگر کارت زرد دوم را می‌گرفت اخراج می‌شد. آیا این صحنه‌ نمی‌توانست تأثیرگذار باشد؟
 مدتی پیش با دراگان اسکوچیچ دیداری داشتید. شما فکر می‌کنید تیم ملی می‌تواند با این مربی موفق شود، آیا بعد از انتخاب دراگان به‌عنوان مربی جدید تیم ملی شوکه نشدید؟
خیر، شوکه نشدم. پارامترهای انتخاب سرمربی تیم ملی در آن مقطع محدود بود، در ضمن من اسکوچیچ را نسبت به ویلموتس مربی بهتری می‌دانم. ویلموتس در شرایطی سرمربی تیم ملی شد که هیچ ایده و پیش‌زمینه‌ای در مورد فوتبال آسیا خصوصا فوتبال منطقه نداشت. ویلموتس نمی‌دانست وقتی قرار است تیم ملی در یک بازی حساس در زمین یک تیم عربی بازی کند، آن بازی چه شرایط سختی دارد و چه پارامترهایی را برای موفقیت باید درنظر گرفت. این در حالی است که یک مربی مثل ویلموتس حتی تیم خودش را هم در آن شرایط نمی‌شناخت. ما در آن زمان و قبل از بازی بحرین و عراق نیاز به مربی‌ای داشتیم که با فوتبال منطقه و قرارگرفتن در چنین مسابقاتی آشنا باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید