• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 30 تیر 1399
کد مطلب : 105309
+
-

وظیفه مجلس در دعوا با دولت


محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ارزیابی خود از شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400، آن را به عملکرد مجلس اصولگرای یازدهم گره زده و بر همین اساس نتیجه را غیرقابل پیش‌بینی عنوان کرده است. گزیده‌هایی از گفت‌وگوی او با خبرآنلاین را می‌خوانید.
     اگر الان فکر کنید که مجلس تحویل یک جریان اصولگرایی شده و این جریان اصولگرایی یک پدرخوانده یا یک مرکز سیاسی یا یک اتاق فکر بیرون داشته باشد و اینها با هم کار می‌کنند، متأسفانه از این خبرها نیست.
      من از مردم‌سالاری دینی در غیبت ۳ تا ۴ حزب فراگیرِ ضابطه‌دار پاسخگو، بیمناک هستم و نمی‌دانم که به ساحل مقصود می‌رسد یا خیر! زمانی می‌توانیم مقداری امیدوار باشیم و با ثبات حرکت کنیم که نظام انتخابات ما و اداره کشورمان یک نظام حزبی باشد.
      همین حالا ببینید که در مجلس چه غوغایی است، چون مشکلات مملکت پیچیده است و عوامل زیادی دارد، نماینده‌ها هم یک طرح روشن و مشخصی برای برون‌رفت از این وضعیت ندارند و فکر می‌کنند مهم‌ترین وظیفه‌شان دعوا کردن با دولت است.
      مشکلات مملکت زیاد است و کسی نمی‌تواند آن را نفی کند، از بیکاری و گرانی و تورم گرفته تا کرونا و...؛ تصور بعضی از نماینده‌ها این است که دولت کم‌کار است و باید دولت را اصلاح کرد، بعضی‌ها می‌گفتند از رئیس‌جمهور سؤال کنیم، بعضی‌ها می‌گفتند که سؤال فایده ندارد و ما باید عدم‌کفایت سیاسی رئیس‌جمهور را مطرح کنیم، اینها یکسری توهمات است، یعنی الان در فاصله یک سال و نیم تا پایان دولت، گرفتن عدم‌کفایت سیاسی رئیس‌جمهور نه ممکن است و نه مصلحت.
      در تهران اقلا ۵ تا ۶ درصد عدم‌شرکت به‌دلیل ترس از کرونا بود، ولی اینکه بگوییم ۵۰ درصد حضور طبیعی مردم که به ۲۳ درصد رسیده است به‌دلیل ترس از کرونا بوده است، این خودفریبی است.
      اتاق فکر اصلاح‌طلبان تندرو دنبال این هستند که با اصولگرایان تند هم‌جهت شوند(من نمی‌گویم می‌نشینند و با هم مذاکره و توطئه می‌کنند) بلکه به‌نظر من اصلاح‌طلبان تندرو دنبال کاری هستند که بتوانند این اصولگرایان را با آقای روحانی به درگیری شدید و خون و خونریزی بکشانند.
      چین دنبال استعمار و تغییر حکومت ایران نیست، ممکن است جایی تضاد منافع داشته باشیم اما در بسیاری از موارد هم منافع مشترک داریم و می‌توانیم با هم کار کنیم و معامله بین ما معامله متقابل است و زورگویی نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید