• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105157
+
-

جی‌.دی.سلینجر؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگو‌ها

ویترین
جی‌.دی.سلینجر؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگو‌ها


این کتاب، شامل آخرین مصاحبه و سایرگفت‌وگوهای جی.دی سلینجر است که سولماز دولت‌زاده آن را به فارسی برگردانده.
در بخشی ازمعرفی این کتاب می‌خوانیم: «از لحظه‌ای که سلینجر ناطور دشت را در 1951 چاپ کرد، شیفتگان بی‌قرارش در زمره زندگینامه‌نویس و روزنامه نگاران مصر تعقیب‌اش می‌کردند. این مجموعه مواجهه‌های نادر و افشاگرانه با اسطوره‌ ادبی گریزپاست. سلینجر گاهی با رغبت و گاهی با بی‌میلی از حس و حال یورش‌های بی‌امان، از سرمنشأ هنرش و توصیه‌هایش به نویسندگان می‌گوید. می‌دانید که سلینجر، نویسنده محبوب ما ایرانی‌ها، هیچ وقت اهل گفت‌وگو و اهل ارتباط با رسانه‌ها نبود. حالا بدانید که تنها گفت‌وگو با سلینجر در کتابی به همراه مجموعه‌ای از مقالات و گزارش‌های مطبوعاتی درباره او منتشر شده است.»
مهم‌ترین حواشی به‌وجود آمده پیرامون این نویسنده و تلاش‌های ژورنالیستی برای کشف رمز و راز زندگی او در این کتاب بازگویی می‌شود. از گفت‌وگوهای خیالی با وی تا گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی که نشریات و تولیدکنندگان‌شان را به دادگاه کشاند.
این کتاب ۷ مصاحبه با سلینجر از ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ را که در نشریات و مجلاتی مثل «باشگاه کتاب ماه»، «کلرمونت دیلی ایگل»، «نیویورک‌تایمز»، «اویی»، «نیاگارا فالز»، «ساندی ادووکیت» منتشر شده است، شامل می‌شود. مقدمه‌ای از دیوید استریتفلد و 2 پس‌درآمد درباره اعترافات نامه‌نگر سابق جی‌. دی و ماجرای از بین رفتن فرصت انتشار کتابی از سلینجر توسط راجر لثبری نیز از دیگر بخش‌های کتاب هستند. کتاب همچنین در قالب 2پس‌درآمد به شرح اعترافات جوانا اسمیت راکوف به‌عنوان شخصی که خود را به‌جای سلینجر جا زده و برای مخاطبان او نامه می‌نوشته و نیز راجر لثبری از ناشران آمریکایی که شرح مواجهه خود با این نویسنده را برای انتشار یکی از آثارش بازگو کرده می‌پردازد.
نشر آفتابکاران چاپ دوم کتاب جی‌.دی.سلینجر؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگو‌ها را در 213صفحه، با شمارگان هزار نسخه به‌بهای 27هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید