• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104909
+
-

کیفرخواست علیه معاون سابق رئیس‌جمهوری

مولاوردی: با تماس خبرنگاران متوجه شدم رسانه‌هایی خاص خبر از صدور کیفرخواست توسط دادسرای فرهنگ و رسانه داده‌اند

قضایی
کیفرخواست علیه معاون سابق رئیس‌جمهوری


درحالی‌که شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان از صدور کیفرخواست علیه خود ابراز بی‌اطلاعی می‌کند، رسانه‌ها از متهم‌شدن او به اتهامات سنگینی چون «تشویق به فساد و فحشا» و «ارائه اطلاعات طبقه‌بندی‌شده» خبر می‌دهند.
عصر دوشنبه وب‌سایت راه دانا خبر داد که «شهیندخت مولاوردی» معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی کشور با 3عنوان اتهامی در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد و کیفرخواست نامبرده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد. بر این اساس مولاوردی در دادستانی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی (ماده500)، تشویق به فساد و فحشا و فراهم‌کردن موجبات آن (ماده639) و در اختیار قرار‌دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی‌شده با هدف بر‌هم‌زدن امنیت کشور (ماده505 قانون مجازات اسلامی) مجرم شناخته شده است.
براساس قانون مجازات مرتکبین جرائم مندرج در مواد 505 و 639 قانون مجازات اسلامی تا 10سال حبس درنظر گرفته شده است. شهیندخت مولاوردی در دولت یازدهم معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بود و در آغاز دولت دوازدهم به‌عنوان دستیار رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی منصوب شد اما به‌دنبال اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، از سمت خود استعفا کرد.
برخلاف خبر‌های منتشر‌شده شهیندخت مولاوردی دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور شهروندی اعلام کرده که هنوز هیچ کیفرخواستی به او ابلاغ نشده است.
 او در نامه‌ای سرگشاده‌ که خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در کانال تلگرامی‌اش منتشرشده، آورده است که با پیام‌ها و‌ تماس‌های مکرر خبرنگاران متوجه شدم رسانه‌هایی خاص پایکوبان و شادان خبر از صدور کیفرخواستی توسط دادسرای فرهنگ و رسانه داده‌اند، بدون آنکه قبلا کیفرخواست به متهم ابلاغ شده باشد! به‌عنوان یک حقوق‌خوان متعجب و متأسفم از این‌ شیوه‌های غلطی که می‌رود تا به رویه و قاعده تبدیل شود!
مولاوردی در ادامه نامه‌اش آورده است که کجای دنیا با متهم چنین می‌کنند؟ و کجای قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی کیفری و مدنی ما چنین اجازه‌ای را می‌دهند که کانال‌های زرد قبل از متهم به محتویات پرونده‌هایی که ساخته و پرداخته شده و سپس به مفاد کیفرخواست دسترسی داشته و اقدام به خبرسازی و نشر آن کنند؟! آقای رئیسی! در اثنای بازپرسی‌ها در دادسرای فرهنگ و رسانه به شما پیام دادم که آیا در جریانید در این ‌دادسرا چه می‌گذرد و ر‌ویه‌های سابق کماکان ادامه حیات می‌دهد؟! و هنوز جولانگاه چه کسانی است؟ اما دریغ و درد! آنچه البته به جایی نرسد فریاد است...
انتشار اخبار صدور احکام چهره‌های سیاسی و فعال اجتماعی شناخته‌شده پیش از دریافت ابلاغیه از سوی آنها مدتی است محل گلایه و نقد چهره‌های سیاسی است و آنها را نسبت به این روند و نقض حقوق‌شان معترض کرده است. حال باید دید ابراهیم رئیسی در رأس قوه قضاییه در راستای ابلاغیه مهم تکریم حقوق شهروندی که برای نخستین‌بار در زمان روی کار آمدنش رونمایی شد، نسبت به این رویه چه واکنشی در پیش خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید