• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 23 تیر 1399
کد مطلب : 104783
+
-

کی چی گفت

   سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت  بهداشت
قربانیان کرونا در مرز 200نفر

۲هزارو۱۸۶ بیمار جدید کووید-19 در کشور شناسایی شدند. براساس گزارش تازه وزارت بهداشت، آمار مرگ‌ومیر ناشی از کووید-19 دوباره افزایش پیدا کرده و در همین بازه زمانی 194نفر در اثر کرونا جانشان را از دست داده‌‎اند. پیش از این آمار اندکی کاهش پیدا کرده بود. به‌گزارش همشهری، سیماسادات لاری گفته است: تا۲۲تیر۱۳۹۹، 2هزار و۱۸۶بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی و از این تعداد یک‌هزارو۴۹۹نفر بستری شدند. تاکنون ۱۲هزار و۸۲۹ ایرانی در اثر کرونا جان‌باخته‌اند.

   مصطفی سالاری،رئیس سازمان تامین اجتماعی
افزایش حقوق بازنشستگان از مرداد

با تغییرات اعمال شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این افزایش حقوق از مرداد اعمال می‌شود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به ایسنا گفته، حداقل حقوق برای افراد دارای ۳۰سال سابقه یک‌میلیون و ۵۸۰هزار تومان بود که با متناسب‌سازی‌ و افزایش ۲۶درصدی سنواتی به 2میلیون و ۷۵۰هزار تومان می‌رسد. برای ۳۵سال سابقه خدمتی‌ها به 3میلیون می‌رسد. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبه 10ساله آنها بوده که به‌تازگی با مصوبه دولت قرار است اجرا شود.

  محمدرضا شانه‌ساز،رئیس سازمان غذا و دارو
هشدار درباره داروی تقلبی «رمدسیویر»

رئیس سازمان غذا و دارو با هشدار نسبت به نمونه‌های تقلبی داروی رمدسیویر در بازار سیاه که با قیمت‌های نجومی هم به فروش می‌رسد، از پزشکان خواست تا زمان تأیید اثربخشی این دارو از سوی کمیته علمی کرونا، از تجویز آن خودداری کنند. داروی رمدسیویر از داروهایی است که گفته می‎شود برای درمان کرونا اثربخش است؛ محمدرضا شانه‌ساز گفته تعداد زیادی از نمونه‌هایی به‌دست ما رسیده که خانواده‌ها با قیمت‌های بسیار بالای نجومی تهیه کرده، اما آن دارو اصلا رمدسیویر نیست، بلکه یک داروی دیگر بوده که جلد آن را تغییر و به جای رمدسیویر ارائه داده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :