• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104663
+
-

زن جوان در بازسازی صحنه قتل شوهرش فاش کرد

2 بار ناکامی در اجرای نقشه جنایت

2 بار ناکامی در اجرای نقشه جنایت

زن جوان که با همدستی 2مرد نقشه قتل شوهرش را در مشهد عملی کرده بود، هر چند مدعی بود که از نقشه جنایت بی‌خبر بوده اما دیروز و در جریان بازسازی صحنه قتل اعتراف کرد که برای رسیدن به هدفش 3نقشه مختلف کشیده بود که 2تای آنها ناکام مانده بود.
به گزارش همشهری، روز گذشته خانه‌ای ویلایی در خیابان شاهنامه18 مشهد، جایی بود که مأموران پلیس زن جوانی را به همراه 2مرد به آنجا منتقل کرده بودند تا در برابر قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، کشیک جنایی مشهد، صحنه یک جنایت هولناک را بازسازی کنند. جنایتی که چند روز قبل‌تر، یعنی بامداد 16تیرماه در داخل این خانه رخ داد و در جریان آن مردی 36ساله با ضربات آجر و چاقویی که 2مرد جوان بر بدنش وارد کردند جانش را از دست داد. اما راز این جنایت خیلی زود فاش و معلوم شد که همسر مقتول، طراح اصلی نقشه این قتل بوده است.
طبق نقشه‌ای که زن جوان کشیده بود، آن شب وی در خانه ویلایی‌شان را باز گذاشته بود و پس از آنکه شوهرش و دختربچه 3ساله‌شان به خواب رفتند، 2مرد جوان وارد خانه شدند و پدر خانواده را به قتل رساندند و در تاریکی شب گریختند. پس از فرار آنها، زن جوان شروع کرد به فریاد زدن و کمک خواستن از همسایه‌ها. او وانمود می‌کرد که وقتی در خواب بوده، مردان ناشناس وارد خانه‌شان شده و شوهرش را به قتل رسانده‌اند و او زمانی متوجه ماجرا شده که قاتلان در حال فرار از خانه بوده‌اند.
به‌رغم ادعای این زن، تحقیقات پلیس خیلی زود راز جنایت را فاش و مشخص کرد که همسر مقتول در جنایت نقش داشته است. بررسی‌ها نشان می‌داد که او از مدتی قبل‌ با جوانی حدودا 30ساله در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط بوده است. هرچه تحقیقات ادامه می‌یافت، سرنخ‌های بیشتری علیه این زن به‌دست می‌آمد و در این شرایط قاضی جنایی دستور بازداشت او را صادر کرد. زن جوان در بازجویی‌ها گفت: من و شوهرم اختلاف داشتیم و از زندگی با او خسته شده بودم اما نمی‌توانستم طلاق بگیرم. مدتی قبل در اینستاگرام با مرد جوانی به نام نادر آشنا شدم و برایش درددل کردم. او با شنیدن حرف‌هایم گفت که بالاخره یک روز شوهرم را به قتل می‌رساند. پس از آن دیگر در جریان کارهایش نبودم و خبر نداشتم که واقعا چنین نقشه‌ای کشیده و بی‌آنکه من در جریان باشم، با یکی از دوستانش شبانه وارد خانه ما شد و شوهرم را که در خواب بود، به قتل رساند.

پشت‌پرده جنایت 
زن جوان در حالی مدعی بود از نقشه جنایت خبر نداشته که وقتی مأموران، نادر و همدستش را دستگیر کردند، آنها ادعای متفاوتی را به زبان آوردند. نادر زمانی که مقابل قاضی احمدی‌نژاد قرار گرفت، گفت: نقشه این قتل را همسر مقتول کشیده بود. من متاهلم و 3فرزند دارم. مدتی قبل در اینستاگرام در حال جست‌وجو در پیج‌های مختلف بودم که به پیج زنی جوان برخوردم. نمی‌دانم چرا اما برایش پیام فرستادم و او هم جوابم را داد. ارتباط ما از طریق همین پیام‌ها ادامه داشت و او نخستین کسی بود که من از طریق شبکه‌های اجتماعی با وی دوست شده بودم. 
او از زندگی‌اش گفت و اینکه با شوهرش که پسرعمویش است اختلاف دارد اما نمی‌تواند از او طلاق بگیرد. او از من خواست که شوهرش را به قتل برسانم و من هم قبول کردم و شب حادثه همراه یکی از آشنایانم به آنجا رفتیم و شوهر او را به قتل رساندیم.

اعترافات جدید 
درحالی‌که همدست نادر هم اظهارات او را تأیید می‌کرد، صبح دیروز هر 3متهم به محل جنایت منتقل شدند تا صحنه قتل را بازسازی کنند. زن جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت اعتراف کرد که طراح نقشه قتل بوده و حتی 2بار نقشه آنها برای قتل شوهرش ناکام مانده بود. او گفت: در طایفه ما طلاق گرفتن را بد می‌دانند و برای همین نمی‌توانستم از شوهرم جدا شوم. برای همین پس از آشنایی با نادر در شبکه‌های اجتماعی، از او برای قتل شوهرم کمک گرفتم.
وی ادامه داد: ما پیش از جنایت 2بار دیگر هم قصد کشتن شوهرم را داشتیم. دفعه اول قرار بود وقتی من و شوهرم سوار بر ماشین در راه برگشتن به خانه هستیم، نقشه را عملی کنیم. من باید در بین راه وانمود می‌کردم که حالم بد است تا شوهرم کنار خیابان توقف کند و بعد نادر و همدستش برسند و او را به قتل برسانند. آن شب در بین راه خودم را به مریضی زدم و شوهرم کنار خیابان توقف کرد. اما زمان زیادی طول کشید و نادر و همدستش نیامدند و در نهایت شوهرم دوباره حرکت کرد. بعدا فهمیدم که آنها با ما فاصله زیادی داشتند و وقتی به محل قرار رسیدند که ما رفته بودیم.
زن جوان گفت: دومین بار، یک شب قبل از جنایت بود. در خانه را باز گذاشته بودم که وقتی شوهرم خوابید آنها بیایند و کار را یکسره کنند. اما شوهرم اصلا نخوابید و این نقشه هم ناکام ماند اما در نهایت در سومین نقشه، توانستیم او را به قتل برسانیم.
پس از این زن، نادر که ضربات چاقو را بر بدن مقتول وارد کرده بود، درحالی‌که پشیمان بود نحوه قتل را شرح داد. او مدعی بود که زن جوان نخستین و آخرین کسی بوده که مخفیانه با او دوست شده بود. حتی وقتی قاضی جنایی از او پرسید:«‌فکر نکردی زنی که به این راحتی به شوهرش خیانت می‌کند، به تو هم خیانت خواهد کرد؟» جواب داد: اتفاقا این سؤال به ذهنم رسید اما زمانی به این مسئله فکر کردم که کار از کار گذشته بود و قتل را انجام داده بودم.
متهمان پس از بازسازی صحنه جنایت به دستور قاضی احمدی‌نژاد راهی زندان شدند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید