• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104642
+
-

نکته بازی

اینکه دیگر «غافلگیری» نیست
رضا مهاجری بعد از شکست یک بر صفر ماشین‌سازی برابر پرسپولیس گفته: «در یک لحظه غافلگیر شدیم.» این جمله را مربیان معمولا وقتی اول بازی یا نهایتا اوایل نیمه دوم گل می‌خورند بر زبان می‌آورند. اینکه شما دقیقه 85پنالتی بدهی و گل بخوری که دیگر اسمش غافلگیری نیست. پرسپولیس در این بازی بارها به شیوه‌های مختلف خط دفاعی ماشین را شکافت. آنها موقعیت‌های متنوع گلزنی درست کردند و بدشانس بودند که زودتر به گل نرسیدند. با این اوصاف ظاهرا تیم تبریزی کل90 دقیقه را غافلگیر بوده است. از سوی دیگر در فوتبال تا حداقل یک عنصر دفاعی مرتکب اشتباه نشود، هیچ گلی به ثمر نخواهد رسید؛ بنابراین لابد در بازی ذوب‌آهن و شاهین هم تیم بوشهری در 5 لحظه غافلگیر شد و 5 گل خورد! اصولا کار مربیان این است که از این غافلگیری‌ها جلوگیری کنند. نه؟

همه ما متأسف شدیم
یکی از اظهارنظرهای طلایی این روزها مربوط به احمد سعادتمند است. مدیرعامل استقلال در توصیف شرایط سخت پیش از بازی دیشب برابر تراکتورسازی کلی حماسه‌سرایی کرده و آخرش هم گفته: «حیف که خودم نمی‌توانم برای تیمم بازی کنم.» واقعا باعث تأسف است که شما نمی‌توانی بازی کنی. کاش هنوز قدرت جوانی‌هایت را داشتی و همانطور که در 3 جام‌جهانی و 2 فینال آسیا به میدان رفتی، در زمین حاضر می‌شدی. یعنی در دنیا 2 نفر می‌توانند این آرزوی حسرت‌بار را به زبان بیاورند؛ یکی دیه‌گو مارادونا و آن یکی احمد سعادتمند. اما خب چه می‌شود کرد. گذر عمر است دیگر. البته زیاد هم ناامید نباش. حالا که خدا را شکر رابطه‌تان با فرهاد مجیدی بهتر از روزهای اول شده، از سرمربی استقلال بخواه یک تست فنی بگیرد؛ شاید برای هفته‌های بعد شرایط بازی را پیدا کردی.

برای بار هزارم؛ خب نمی‌آمدید
سرپرست باشگاه پرسپولیس بعد از پیروزی این تیم برابر ماشین‌سازی فرصت را مغتنم شمرده و در مورد مشکلات تیم مصاحبه کرده است. بعد از موضع‌گیری انتقادی بازیکنان و یحیی گل‌محمدی، می‌شد انتظار چنین مصاحبه‌ای را داشت. نکته اما اینجاست که مصاحبه رسول‌پناه چیزی بیشتر از واگویه‌های تکراری مدیران سرخابی ندارد. او می‌گوید: «از وقتی ما آمدیم کوه بدهی‌ها پیش روی‌مان قرار گرفت.» جواب ما هم به این مصاحبه، پاسخی است که برای همه مصاحبه‌های مشابه قبلی داشتیم: «خب قبول مسئولیت نمی‌کردید؛ به همین راحتی.» کیست که نداند پرسپولیس و استقلال یک دنیا قرض و قوله دارند؟ شما که ناسلامتی قبل از سرپرستی باشگاه عضو هیأت‌مدیره هم بودید و خوب می‌دانستید یک خروار بدهی خارجی اعم از طلب برانکو و کالدرون در راه است. نمی‌شود تشریف بیاورید، به شهرت برسید و بعد آه و ناله کنید که. می‌شود؟




 

این خبر را به اشتراک بگذارید