• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 21 تیر 1399
کد مطلب : 104533
+
-

هدفون بی‌آزار یک استارتاپ کره‌ای

محصولات شرکت Neopon کمک می‌کند تا کاربران مدت طولانی بدون آنکه گوش‌شان اذیت شود، به موسیقی گوش بدهند

جهان استارتاپی
هدفون بی‌آزار یک استارتاپ کره‌ای



یکی از بزرگ‌ترین معضلات هدفون‌ها و هدست‌ها، آزار رساندن به گوش هنگام استفاده طولانی‌مدت است. مشکلی که یک استارتاپ با فناوری جدید و نوآورانه خود تقریبا آن را به‌طور کامل برطرف کرده است؛استارتاپ Neopon.
برای گوش کردن به موسیقی هیچ‌چیز لذتبخش‌تر از داشتن یک جفت هدفون مناسب نیست اما این موضوع می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل محسوب نشود. هدفون‌های دارای سیم برای موسیقی در حال حرکت مناسب هستند البته بدون سیم‌ها طبیعتا بهترند.
با این حال یک تکان شدید یا حرکت سریع، ممکن است باعث آن شود که هدفون از گوش شما خارج شود و به زمین بیفتد. بنابراین، باید درباره آن نیز فکری شود که استارتاپ Neopon با مدل جدید خود،  این معضل را برطرف کرده است. 
به گزارش وب‌سایت نیواطلس، این استارتاپ فناوری که در سال2014میلادی تاسیس شده و دفتر مرکزی آن هم در شهر سئول -پایتخت کره‌جنوبی- واقع شده، هدفونی تولید کرده که برای استفاده در مدت طولانی مناسب است و گوش را اذیت نمی‌کند. 
هدفون‌های Neopon2 برای راحتی و جاگیری مناسب در گوش طراحی و بهینه‌سازی شده‌اند.

آغاز راه
هدفون‌های Neopon2 نخستین هدفون‌های تک‌گوش تولید شده توسط استارتاپ Neopon هستند. در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که کار ساخت هدفون‌های جدید تازه شروع شده است و این یک نمونه برای بازاریابی و مشخص شدن کارایی می‌تواند به‌حساب‌ آید.

برنامه آینده
طبق گفته‌های مدیر این استارتاپ، نسخه دوم هدفون Neopon استریو طراحی شده و قرار است گوشی‌های آن در هر دو گوش قرار بگیرند. این مستلزم آن است که Neopon2 بتواند بازار مورد نیاز این استارتاپ را به‌دست آورد تا بتوان روی ساخت نمونه‌های تکمیل‌شده آن نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت داد.

جذب سرمایه
مدیران استارتاپ Neopon در حال حاضر به‌دنبال جذب سرمایه هستند تا بتوانند کار خود را پیش ببرند. سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های حوزه فناوری در روزهایی که بیماری کووید‌– 19 خواب و خوراک را از جهانیان ربوده است، کار چندان آسانی به‌حساب نمی‌آید؛ اگرچه کره‌جنوبی با به‌کارگیری تمهیدات بسیار، توانست خیلی زود، شیوع ویروس کرونا را در سرتاسر این کشور کنترل کند.

ساختار هدفون جدید
این هدفون که قوسی شکل است، در پشت گوش قرار‌می‌گیرد و در آن قطعات الکترونیکی و باتری تعبیه شده است. در بالای هدفون یک بازوی انعطاف‌پذیر وجود دارد که می‌توان آن را در بالای گوش به آسانی قلاب کرد. بدین‌ترتیب کاربر قادر است با این هدفون میزان صداهای اطراف را هم کنترل کند و این کار با نزدیک و دور کردن هدفون از گوش انجام خواهد پذیرفت. بنابراین باید گفت که این هدفون برای استفاده همه اقشار آسان و بسیار مناسب است.

بدون اذیت
نئو لی مدیر استارتاپ Neopon درخصوص محصول جدید شرکتش می‌گوید: «این هدفون در استفاده طولانی‌مدت به ناراحتی گوش‌ها منجر نمی‌شود و کاربران می‌توانند کنترل کامل صدا را در اختیار خود داشته باشند، بدون آنکه به سلامت شنوایی خود آسیب برساند. ما چندین هدفون سیم‌دار و بدون سیم را طی این سال‌ها امتحان کرده‌ایم و به‌نظر کارشناسان ما، این هدفون برای استفاده طولانی‌مدت بسیار راحت بوده و می‌تواند برای تجهیزات صوتی بسیار مناسب و ایده‌آل باشد».

مشخصات
این هدفون حول چیپ‌ست بی‌سیم واقعی Qualcomm QCC3040 ساخته شده است که بلوتوث 5.2 را با کمک aptX، پشتیبانی می‌کند. 
ضمن اینکه این هدفون پردازنده 3هسته‌ای با پشتیبانی از لغو فعال صدا دارد.
 Neopon از بلندگوهای 10میلی‌متری با کیفیت صدای غنی برخوردار است و دارای رابط هوش مصنوعی برای استفاده از دستیاران صوتی است. عمر باتری به ازای هر بار شارژ، 6ساعت است. ضمن اینکه قاب شارژر هم ۲۰ ساعت شارژ را ارائه می‌دهد. قیمت این هدفون در بازار، 49دلار خواهد بود.


تضمین سلامت شنوایی هدفون
‌ Neopon2 در استفاده طولانی‌مدت به ناراحتی گوش‌ها منجر نمی‌شود و کاربران می‌توانند کنترل کامل صدا را در اختیار خود داشته باشند؛ بدون آنکه به سلامت شنوایی خود آسیب برسانند

این خبر را به اشتراک بگذارید