• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10440
+
-

خواستار تسهیل دسترسی کاربران هستیم

یادداشت
خواستار تسهیل دسترسی کاربران هستیم

 فاطمه ذوالقدر/ نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

همزمان با ورود اینترنت به زندگی روزمره،  به موازات دنیای فیزیکی جهان دیگری خلق شده که با وجود وابستگی شدید،  این دو فضا و اقتضائیات آن،  کاملا از هم جدا و متفاوت هستند. این جدایی فضایی به‌منظور مدیریت صحیح،  نظام‌مند و همه جانبه نیازمند تدوین قوانین و رویه‌های خاص خود متناسب با نیاز جامعه و کاربران است.


فضایی که در عصر ارتباطات و اطلاعات پیوستار و ارتباط آزادانه‌تری را با جهان به‌عنوان یکی از ابزارهای اطلاع و خبررسانی از یک سو و اقتصادی و اجتماعی از سوی دیگر برقرار می‌سازد،  که متناسب با آن باید رفتارها و هنجارها و الگوهای عملکردی تعریف،  نظام‌مند و قانونمند شده و صرف بهره‌گیری غیرمتناسب از یک ابزار نباید محدودیت برای آن ایجاد کرد و معضل را به‌حساب ابزار گذاشت.


این موضوع درخصوص فضای مجازی مصداق دارد که باید به جای ایجاد محدودیت، قوانین و مقررات و نظارت‌های نظام‌مند هم توسط نهادهای نظارتی هم توسط خانواده‌ها انجام شود. در کنار آن نقش نهادهای فرهنگساز را نباید نادیده گرفت. در نشست‌ها و تعاملاتی که به‌عنوان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های ذیربط و شورای‌عالی فضای مجازی داشتیم با صراحت کامل خواستار تسهیل دسترسی کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی هستیم تا رونق اقتصادی را که قریب به نیم میلیون نفر به واسطه اشتغال در این بستر دارا هستند، مختل نکرده و تقویت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را در چارچوب اهداف و قوانین داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید