• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 تیر 1399
کد مطلب : 104283
+
-

کاهش سفرهای غیرضروری با اجرای طرح ترافیک

طرح ترافیک
کاهش سفرهای غیرضروری با اجرای طرح ترافیک

همزمان با اجرای طرح ترافیک از ۱۷ خرداد ماه، آمار ترافیک، آلودگی هوا و سفرهای غیرضروری کاهش پیدا کرده است. این درحالی است که تعداد مسافران مترو و اتوبوس افزایش محسوسی نداشته و حداکثر افزایش ۱۰ درصد بوده است.
به گزارش شهر، شهریار افندی‌زاده، مشاورعالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه شورای ترافیک تهران که به ریاست شهردار تهران برگزار شد، در ابتدای این جلسه درباره ضرورت اجرای طرح ترافیک بیان کرد: پس از بازگشایی بازار، مراکز و دیگر فعالیت‌های شهر، ترددهای سنگینی در محدوده مرکزی شهر ایجاد و اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و پارک دوبله، مطرح شد. با لغو طرح ترافیک، سفرهای غیرضروری افزایش یافت که این موضوع سبب افزایش معضلات اجتماعی، ترافیکی و آلودگی هوا شده بود. او با بیان اینکه باتوجه به تغییر ساعات اداری توسط دولت، ساعات ورود و خروج طرح ترافیک متناسب با ساعات کاری کارمندان تغییر کرد، افزود: با اجرای طرح ترافیک از ۱۷ خرداد ماه، همچنان بسیاری از کارمندان از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند. هدف از اجرای طرح ترافیک کاهش سفرهای غیرضروری در شهر بود.به گفته افندی‌زاده، درصد تغییر ترافیک شهر در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در ۱۱ خرداد‌ماه در مقایسه با هفته سوم فروردین ماه، ۲۰۹ درصد افزایش داشته است. با اجرای طرح ترافیک در ۱۷خرداد ماه، ۸۹ درصد ترافیک این محدوده کاهش یافت. 2 روز پس از اجرای طرح ترافیک، آمار ترافیک در محدوده‌های ترافیکی افزایش یافت و علت آن درنظرگرفتن تسهیلات بسیار و تغییر ساعات طرح ترافیک است. مشاورعالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تلاش کرده تا ظرفیت ناوگان مترو را در محدوده‌های مرکزی شهر افزایش دهد، یادآور شد: بنابراین از تاریخ ۱۷ خرداد ماه، 7 رام قطار در خطوط مرکزی شهر اضافه شده و سرفاصله زمانی خطوط ۱، ۲ و ۴ کاهش یافته است. سعی شده با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و اجباری شدن ماسک در شبکه مترو، از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در حمل‌ونقل عمومی جلوگیری شود.

استفاده ۹۵درصد مسافران مترو از ماسک
مشاور عالی‌معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تغییر آمار مسافران مترو، گفت: به‌صورت میانگین کمتر از ۱۰ درصد شبکه مترو با افزایش مسافر روبه‌رو شده است که در برخی روزها حتی این افزایش کمتر از ۵ درصد نیز بوده است. با اجباری‌کردن ماسک در مترو، شرایط داخل ایستگاه‌ها به‌مراتب بهتر از خیابان‌هاست. بیش از ۹۵درصد مسافران در مترو از ماسک استفاده می‌کنند. افندی‌زاده درباره اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ناوگان اتوبوسرانی، توضیح داد: اقدامات انجام شده در ناوگان اتوبوسرانی نیز نظیر اقدامات مترو است. همچنین نسبت به افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی در محدوده مرکزی شهر اقدام شده است. درضمن غرفه‌های فروش ماسک در ۶۰ پایانه و ایستگاه پر مسافر مستقر شده‌اند. به گفته مشاور عالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، پیش‌بینی شهرداری برای افزایش مسافر اتوبوسرانی درصورت اجرای طرح ترافیک، کمتر از ۱۰درصد بود اما بنابر آمار، افزایش مسافر کمتر از ۵ درصد و حتی ۳ درصد بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید