• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 14 تیر 1399
کد مطلب : 104027
+
-

کورس مصدومان

رقابت عجیب پرسپولیس و استقلال؛ مشکل کجاست؟

انگار پرسپولیس و استقلال بر سر بیشتر مصدوم دادن با هم مسابقه گذاشته‌اند. با ازسرگیری تمرینات و مسابقات لیگ برتر، مدام اخبار مربوط به آسیب‌دیدگی بازیکنان این 2تیم روی خروجی خبرگزاری‌ها می‌رود. در استقلال بعد از پارگی رباط صلیبی رضا آذری و مرتضی تبریزی، ارسلان مطهری هم آسیب دید؛ درست مثل سیاوش یزدانی که حضورش در بازی یکشنبه برابر پارس‌جنوبی جم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته خوشبختانه به‌نظر می‌رسد مصدومیت فرشید اسماعیلی به پایان رسیده و او بعد از غیبت در 2 بازی اول، می‌تواند در این مسابقه به میدان برود.
پرسپولیسی‌ها هم برای اینکه از رقیب‌شان عقب نمانند، تقریبا به همین اندازه مصدوم داده‌اند. در این تیم محمد انصاری رباط پاره کرده و حتی مسابقات نیم‌فصل اول لیگ بیستم را هم از دست داده است. وحید امیری هم در بازی با پیکان صدمه دید و یک‌ماه بیرون خواهد بود. محمد نادری قبل از بازی با پیکان صدمه دیده بود و نباید بازی می‌کرد، اما غیبت انصاری باعث شد کادرفنی او را به زمین بفرستد و آسیب‌دیدگی این بازیکن تشدید شود. حالا نادری احتمالا دیدار با شاهین بوشهر را از دست خواهد داد. تازه‌ترین مصدوم پرسپولیس هم امید عالیشاه است؛ بازیکنی که بعد از ماه‌ها نیمکت‌نشینی بالاخره برابر پیکان در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما حالا به‌دلیل مصدومیت در تمرینات، دیدار با تیم بوشهری را از دست خواهد داد.
اگرچه شکل فرسایشی برگزاری مسابقات این فصل می‌تواند باعث تشدید آسیب‌دیدگی‌ها شود، بعید است که این تعداد بازیکن مصدوم فقط به‌خاطر تقویم نامنظم مسابقات باشد. به هر حال فراموش نکرده‌ایم که پرسپولیس با پنجره بسته و کمبود شدید بازیکن، فشرده‌ترین فصل ممکن را سپری کرد و بازیکنان این تیم طی 10‌ماه در حدود 60دیدار به میدان رفتند، اما این حجم از آسیب‌دیدگی وجود نداشت. هرچند هنوز قضاوت در این مورد زود است و شاید آخر فصل بتوان به یک سؤال مهم پاسخ داد؛ اینکه آیا ضعف در علم بدنسازی هم در افزایش نرخ مصدومیت‌ها دخیل بوده یا نه؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید