• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 14 تیر 1399
کد مطلب : 104017
+
-

خوشگذرانی یحیی در قعر جدول

پرسپولیس هفته گذشته با تیم آخر بازی کرد و این هفته با تیم ماقبل‌آخر روبه‌رو می‌شود

خوشگذرانی یحیی در قعر جدول

هفته بیست‌وسوم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امشب با انجام 3بازی آغاز خواهد شد. لیگ‌برتر فوتبال که به‌خاطر شیوع کرونا 117روز را در تعطیلی گذراند حالا 2هفته‌ای است مجددا آغاز شده و حتی با وجود شیوع مجدد کرونا همچنان به راهش ادامه می‌دهد. در شرایطی که آمار مبتلایان به کرونا یک‌بار دیگر به مرزهای نگران‌کننده‌ای رسیده، امشب هفته بیست‌وسوم در تبریز آغاز می‌شود تا فوتبال ایران یک گام دیگر به پایان این فصل نزدیک شود.

  تراکتور - نفت آبادان
تراکتور بعد از شکست مقابل نساجی برای دومین هفته متوالی در شهر خودش میزبان خواهد بود. حریف این هفته تراکتوری‌ها تیمی است که خودش هم با حضور در رتبه هفتم جدول داعیه کسب سهمیه دارد و می‌تواند روز سختی را برای تبریزی‌ها بیافریند. آبادانی‌ها در بازی رفت هم 2- 1پیروز شدند و این در حالی بود که تراکتور تا روز آن بازی هیچ گلی دریافت نکرده و شکست‌ناپذیر باقی مانده بود. صنعت‌نفت که نخستین گل‌های خورده تراکتور را در این فصل رقم زده امشب هم می‌تواند روی ضدحملات برای میزبانش خطرناک باشد. تیم ساکت الهامی امشب هم مثل بازی هفته گذشته با نساجی با یک فوتبال مالکانه سعی در باز کردن دروازه میهمانش خواهد داشت اما باید کاملا مراقب باشد بلایی که هفته گذشته در ضدحملات بر سر این تیم آمد این هفته تکرار نشود.

   ذوب‌آهن - پیکان
با شرایطی که 2تیم دارند احتمال پرگل شدن این بازی اصلا کم نیست. پیکان در این فصل خیلی بیشتر از فولاد و تراکتور گل زده و البته بیشتر از شاهین بوشهر و هر تیم دیگری گل خورده است. ذوب‌آهن هم در خط حمله شرایط خوبی دارد و در 7بازی دور برگشت به‌طور متوالی گل زده است. اگر2تیم امشب هم به همین روند ادامه بدهند احتمال ردوبدل شدن گل بسیار بالا خواهد بود و حتی غیبت دارکو بیدوف گلزن خارجی ذوب‌آهن که در دوران کرونا به کشورش رفت هم مانعی برای پرگل شدن بازی نخواهد بود. پیکان در 22بازی گذشته فقط 3بار موفق به کلین‌شیت شده و عملکرد وحید شیخ‌ویسی در مقابل پرسپولیس شاید باز هم ویسی را مجبور کند در خط دروازه تغییراتی در ترکیب‌اش بدهد.

   پرسپولیس - شاهین بوشهر
بهترین برد این فصل پرسپولیس در بازی رفت مقابل همین شاهین به‌دست آمده است. شاهین که هیچ‌گاه در تاریخ لیگ مقابل پرسپولیس کلین‌شیت نکرده، در هفته هشتم این فصل با 5گل در خانه خودش مغلوب پرسپولیس شد تا بدترین نتیجه خانگی خودش و بهترین برد خارج از خانه پرسپولیس را توامان رقم بزند. نکته جالب اینکه در بازی رفت بوشهری‌ها به‌دنبال مربی خارجی بودند و مهرداد کریمیان به‌طور موقت هدایت تیم را مقابل پرسپولیس برعهده داشت. حالا در بازی برگشت هم میشو کریسته‌چوویچ از ایران رفته و شاهین باز هم توسط کریمیان هدایت می‌شود. شاید این بار سرمربیگری مهرداد کریمیان در تیم شاهین دائمی باشد و البته تحقق این موضوع بستگی تمام و کمال به نتیجه همین بازی دارد. پرسپولیس در 5 بازی خانگی اخیرش 4پیروزی داشته و فقط استقلال را نبرده است. از آخرین شکست قرمزها در لیگ که باخت خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان بود دقیقا 225روز گذشته و طی این مدت سرخپوشان از 11بازی 31امتیاز گرفته‌اند. پرسپولیس هفته گذشته با درخشش نوبرانه مهدی عبدی پیکان را برد و امشب نسبت به آن بازی مهدی ترابی هم به ترکیب برمی‌گردد تا سرعت بازی سرخپوشان را دوباره بالا ببرد. البته تیم یحیی باید مراقب ضدحملات شاهین هم باشد که با مهاجمان تندوتیزی مثل حسین مالکی و اسماعیل شریفات کاملا خطرناک خواهند بود.

شریفات: دوست دارم به پرسپولیس گل بزنم
اسماعیل شریفات یکی از معدود چهره‌های اسمی شاهین برای بازی امروز به‌حساب می‌آید. او درخصوص بازی با پرسپولیس می‌گوید: «پرسپولیس تیم بسیار خوبی است که قهرمان لیگ برتر هم خواهد شد. من فکر می‌کردم استقلال بتواند یقه پرسپولیس را بگیرد ولی 2نتیجه اخیر این تیم باعث شد تا دیگر شانسی برای قهرمانی نداشته باشد. پرسپولیس امسال هم تیم خوبی است و ما بازی آسانی در پیش نداریم. با وجود این مطمئن باشید پرسپولیس کار سختی برابر ما خواهد داشت و اصلا تیم از پیش بازنده‌ای برای این بازی نیستیم. شخصیت تیمی ما شکل گرفته و بازیکنان خوبی هم داریم که انگیزه زیادی برای این بازی دارند. پرسپولیسی‌ها خیال نکنند که کار راحتی دارند، ما قطعا دنبال امتیاز گرفتن هستیم.»شریفات در ادامه اشاره‌ای هم به تقابل‌های گذشته‌اش با پرسپولیس داشته و گفته است: «از دیدار با پرسپولیس، هم خاطرات تلخ دارم هم شیرین. من تا حالا با پیراهن استقلال اهواز، استقلال تهران و فولاد 6 گل به پرسپولیس زده‌ام و طبیعتا دوست دارم باز هم گل بزنم. البته گل زدن من یا بازیکن دیگر زیاد مهم نیست چون هم‌اکنون موفقیت تیمی از هر چیزی مهم‌تر است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید