• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 14 تیر 1399
کد مطلب : 104024
+
-

رئال نزدیک به جام، مسی در بن‌بست

در فاصله 5هفته تا پایان لالیگا، فقط چیزی شبیه به معجزه می‌تواند سرنوشت بارسلونای بحران زده را تغییر دهد

رئال نزدیک به جام، مسی در بن‌بست

پیروزی بر ختافه، اگرچه به دشواری و با یک ضربه پنالتی دیرهنگام به‌دست آمد، اما گامی بلند برای نزدیک شدن رئال مادرید به قهرمانی لالیگا بود.
رئال پنجشنبه ‌شب در هفته سی‌وسوم لالیگا با تنها گل سرخیو راموس (79- پنالتی)، ختافه را که تا پیش از این هفته در جدول پنجم بود، شکست داد و فاصله‌اش با بارسلونا را 4امتیاز کرد.
در این بازی، نمایش شاگردان زیدان کیفیت بالایی نداشت. آنها به ندرت توانستند از زیر پرس تیم حریف بیرون بیایند. مصدومیت رافائل واران و تعویض اجباری‌اش در دقیقه 33کار رئال را سخت‌تر هم کرد.
اهمیت این پیروزی به این خاطر بود که در همین هفته بارسلونا، رقیب اصلی رئال، نتوانسته بود اتلتیکومادرید را شکست دهد.
به این ترتیب در فاصله 5هفته تا پایان فصل، تیم رئال 74امتیازی شد. بارسلونا با 70 و اتلتیکو با 59امتیاز تیم‌های دوم و سوم جدول هستند.
رئال مادرید ساعت 4 و نیم بعدازظهر فردا به وقت تهران، در یک بازی سرنوشت‌ساز مهمان بیلبائو خواهد بود. بعد از آن هم به‌ترتیب با آلاوس، گرانادا، ویارئال و لگانس روبه‌رو خواهد شد.
در طرف مقابل بارسلونا ابتدا روز دوشنبه مهمان ویارئال خواهد بود، سپس به‌ترتیب با اسپانیول، وایادولید، اوساسونا و آلاوز بازی می‌کند.
با توجه به نتایج بهتر رئال‌ در بازی‌های رفت ‌و برگشت مقابل بارسا، تیم مادریدی اگر بتواند در 5بازی آینده‌اش 3پیروزی و دو تساوی هم به‌دست بیاورد، بی‌توجه به نتایج بارسلونا، برای نخستین بار بعد از فصل 2017-2016 قهرمان لالیگا خواهد شود.
کیکه ستین، سرمربی بارسلونا، چند هفته پیش گفته بود اطمینان دارد که رئال در بازی‌های آینده امتیاز از دست خواهد داد.
احتمال قهرمانی رئال‌مادرید زمانی جدی‌تر به‌نظر می‌رسد که بدانیم بارسلونا شرایطی بحرانی را سپری می‌کند. بازیکنان این تیم که تا پیش از تعطیلی لالیگا به‌دلیل کرونا، با 2امتیاز اختلاف صدرنشین جدول بودند، براساس شنیده‌ها، به کیکه ستین، سرمربی تیم بی‌اعتماد شده‌اند.
همزمان با این بی‌اعتمادی برخی خبرها حاکی از آن است که مدیران باشگاه در تلاش برای انتخاب جانشین ستین هستند. از ژاوی، اسطوره بارسا به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی نام برده می‌شود. برخی منابع خبری هم نام خورخه خسوس، مربی پرتغالی فلامینگوی برزیل را مطرح کرده‌اند. او با فلامینگو علاوه بر لیگ برزیل، جام لیبرتادورس را هم برده است.
کابوس بزرگ بارسایی‌ها اما نه انتخاب یک سرمربی معمولی دیگر است، نه خبرهایی مثل مصدومیت چند باره اومتیتی، احتمال بازگشت راکیتیچ به سویا و حتی نارضایتی گریزمن از نیمکت‌نشینی. آنچه ممکن است باشگاه را با بزرگ‌ترین چالش 2دهه اخیر روبه‌رو کند، شایعه جدایی لیونل مسی در سال2021 است.
اخیرا برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که فوق‌ستاره آرژانتینی از شرایط بارسلونا به‌ویژه مدیریت آن راضی نیست و تمایلی به تمدید قرارداد ندارد. این شایعات در شرایطی است که مسی بارها گفته است دوست دارد برای مدت طولانی در بارسلونا بماند و فوتبالش را در همین باشگاه به پایان برساند.
اشرف بن عیاد، خبرنگار سرشناس بی‌ان‌اسپرت که معمولا اخبارش درباره بارسلونا موثق است، دیروز نوشت:« مسی عصبانی است. او می‌خواهد برود اما شایعات رفتنش در 2021 احمقانه است. اگر مسی تابستان بعد بارسا را ترک کرد، سراغ من بیایید، من منتظرم.»آخرین بار که بارسلونا فصل را بدون جام به پایان برده، 2014-2013 بوده، اگرچه هنوز این فصل آنها در لیگ قهرمانان حضور دارند و در لالیگا هم کورسوی امیدی برایشان باقی مانده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید