• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 14 تیر 1399
کد مطلب : 103989
+
-

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سوم نوامبر 13آبان برگزار می‌شود. از امروز تا روز انتخابات، در این ستون روزانه، به تحولات خبری، تحلیلی و آخرین نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات می‌پردازیم .

ریاست‌جمهوری در خطر است

ریاست‌جمهوری در خطر است


حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، عرصه سیاست در آمریکا را چنان در هم ریخته و در وضعیت بی‌سابقه‌ای قرار داده که دیگر هیچ اتفاق سیاسی در آمریکا عجیب به نظر نمی‌رسد. هرچه به تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نزدیک می‌شویم، بر شمار این تحولات کم‌سابقه اضافه می‌شود. در روزهای اخیر خبر فعالیت تبلیغاتی صدها نفر از مقامات دولت جورج بوش در حمایت از جو بایدن، نامزد دمکرات‌‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، توجه رسانه‌ها را جلب کرد. این در حالی است که روزنامه نیویورک‌تایمز چندی پیش خبر داده بود که جورج بوش قصد دارد در انتخابات از بایدن حمایت کند. این خبر البته فردای انتشار، توسط سخنگوی بوش رد شد. سخنگوی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از حزب جمهوریخواه، با رد این خبر گفت: «بوش مانند انتخابات2016 از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند». با این حال اکنون معلوم شده صدها نفر از مقامات دولت بوش که شامل چند وزیر و چهره بلندپایه دولتی هستند، با تشکیل کمیته‌ای به نام «کابینه43 برای بایدن» (عدد43 اشاره‌ای است به عنوان بوش که چهل‌وسومین رئیس‌جمهور آمریکا بود) از ریاست‌جمهوری بایدن دمکرات حمایت می‌کنند. به گزارش پولیتیکو، این کمیته که حدود 200عضو دارد، با راه‌اندازی وب‌سایتی، شروع به فعالیت‌های تبلیغاتی از جمله انتشار ویدئوهای کوتاه در دفاع از ریاست‌جمهور بایدن کرده است. محور تبلیغاتی دیگر این گروه، تشویق مردم آمریکا به رأی‌دادن است. این موضوعی است که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق هم در ماه‌های اخیر بارها در سخنان و اظهارنظرهایش به آن اشاره کرده‌است. اوباما تاکید می‌کند تنها راه تغییر وضعیت، رأی‌دادن است. دمکرات‌ها معتقدند پایگاه رأی ترامپ و حزب جمهوریخواه، پایگاه رأی ثابتی است و اگر بتوان آرای خاکستری را برای بایدن جذب کرد، این برگ برنده دمکرات‌ها در مقابل ترامپ خواهد بود. 
جنیفر میلیکن، یکی از سازمان‌دهندگان این گروه که در سال2004 در ستاد انتخاباتی بوش فعال بود، درباره تشکیل گروه حمایت از انتخاب بایدن به خبرنگاران گفته: ما می‌دانیم چه چیز عادی‌ است و چه چیز غیرعادی؛ آنچه اکنون شاهدش هستیم به‌شدت غیرعادی است. ریاست‌‌جمهوری در خطر است.








این خبر را به اشتراک بگذارید