• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 14 تیر 1399
کد مطلب : 103982
+
-

با مردم

با مردم









 از یک دورهمی 50نفری 22نفر کرونایی شدیم
یک‌ ماه قبل در یک دورهمی خانوادگی که حدود 50نفر بودیم گردهم آمدیم و چه اشتباهی کردیم که جانمان را کف دستمان گرفتیم. اکنون 22نفرمان مبتلا به کرونا شده‌ایم که حال یک نفرمان وخیم است و یک نفر هم فوت کرده است. از مردم تقاضا دارم مراعات کنند و دست از مهمانی و دورهمی و مراسم شلوغ و غیرضروری بردارند.
محسن از تهران 

 سهم مستضعفان از بنیاد مستضعفان چیست
اگر همانطور که از نام بنیاد مستضعفان پیداست درآمدها و دارایی آن را خرج مستضعفان و نیازمندان کنند نه نیازی به خیرین است، نه کمیته امداد و بهزیستی و نه حتی فشار مضاعف به دولت. در آن صورت اصلا مستضعفی نمی‌ماند که باعث ایجاد هزینه و مشکلات دیگر شود. بیایند یک‌بار سهم مستضعفان را از بنیاد مستضعفان بدهند.
دلسوخته

   ماسک رایگان بدهند، هر کس نزد مجازات کنند
خیلی از مردم توان تهیه ماسک را ندارند. به‌عنوان مثال اگر من و همسرم و دختر و پسرم که هر روز مجبور به خروج از خانه هستیم 2‌عدد ماسک مصرف کنیم روزانه 20هزار تومان هزینه ماسک خواهیم داشت که در ‌ماه می‌شود 500هزار تومان. درحالی‌که چنین رقمی در هزینه‌های خانوار ما لحاظ نشده است و افزایش حقوق‌ها هم این بخش را پوشش نمی‌دهد. مسئولان مدام توپ را به زمین مردم نیندازند. ماسک رایگان بدهند هر کسی هم که نزد جریمه و حتی زندانی کنند.
حسین‌پور از مشهد

   افزایش هزینه‌های سبد معیشت
افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل، پوشاک، اجاره‌بها و قیمت خوراکی و... و اضافه‌شدن هزینه مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و دستکش باعث شد میانگین هزینه سبد معیشت خانوار از 5میلیون تومان هم بگذرد و مسئولان هم اقدامی برای بهبود این اوضاع نکرده‌اند. اکنون سؤال این است که مسئولان که موفق به کنترل بازار مرغ نشده‌اند چگونه می‌خواهند با مصوبه و بخشنامه بازار مسکن و اجاره‌بها را کنترل کنند.
فخرانی از تهران 

   جولان سگ‌های ولگرد در خرمشهر 
میدان شهدای خرمشهر در مرکز شهر به‌ صورت شبانه‌روزی به قلمرو سگ‌های ولگرد تبدیل شده. مردم هنوز از خاطر خود نبرده‌اند که سال گذشته یکی از همین سگ‌ها گلوی دختر ۹ ساله را درید و او را راهی بیمارستان کرد. بعد از این اتفاق مسئولان با تقسیم بودجه بین چند سازمان قول دادند که به‌زودی این مشکل حل خواهد شد. اما این «به‌زودی» که مسئولان قول داده‌اند، ‌هنوز فرانرسیده است.
لیوارجانی از خرمشهر
 

این خبر را به اشتراک بگذارید