• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 12 تیر 1399
کد مطلب : 103883
+
-

نودل تند با مرغ عسلی!

نودل تند با مرغ عسلی!

ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر:
نودل یا رشته‌فرنگی از غذاهای محبوب شرق آسیاست که پخت آن زمان کوتاهی می‌برد. در ایران هم کارخانه‌های گوناگونی نودل‌های رشته‌ای را با طعم‌های متنوع عرضه کرده‌اند. البته درست است که نودل، غذایی آسان و خوش‌مزه است، ولی به مرور زمان طعم آن تکراری می‌شود و هربار دوست دارید ابتکاری به خرج دهید و با موادی که در اختیار دارید، ترکیب تازه‌ای خلق کنید.
ما هم امروز تصمیم داریم یک غذای تند و شیرین درست کنیم. اما اگر شما به فلفل قرمز حساسیت دارید یا غذاهای تند را دوست ندارید، می‌توانید بخش فلفلش را حذف کنید و بقیه‌اش را بپزید!
1. برای شروع به چند برش سینه‌ی مرغ بدون استخوان و بدون پوست نیاز داریم. سینه‌های مرغ را در یک کاسه بریزید و به آن‌ها دو قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق غذاخوری سس سویا یا همان سوی‌سُس،  چهار قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل یا زنجبیل رنده‌شده، دو قاشق غذاخوری پودر سیر و کمی نمک و فلفل اضافه کنید. مواد را با مرغ‌ها مخلوط کنید و دست‌کم 30 دقیقه اجازه بدهید تا مواد به خورد مرغ بروند. اگر 24ساعت قبل این کار بکنید که چه بهتر و خوش‌مزه‌تر!
2. یک عدد پیاز قرمز خلالی‌شده و  100 گرم قارچ خردشده را در یک تابه‌ی وُک بریزید و با کمی روغن زیتون روی حرارت ملایم تفت دهید. یک عدد فلفل‌قرمز را هم بعد از این‌که تخم‌هایش را جدا کردید، خلالی‌ کنید و به تابه اضافه کنید. مواد را چند دقیقه تفت دهید تا نرمی پیازها را حس کنید.
3. مرغ‌های مزه‌دارشده را  روی سینی فر بچینید و با چاقو چند برش کوچک روی آن‌ها بدهید تا بهتر پخته شوند. اگر مرغ‌های برشته و عسلی‌تری می‌خواهید، می‌توانید باقی‌مانده‌ی مواد مزه‌دارکردن را هم همراه کمی روغن زیتون با قلم‌موی آشپزی روی مرغ‌ها بمالید.
سینی را در فر بگذارید و حرارت را روی 180 درجه‌ی سانتی‌گراد یا 350 درجه‌ی فارنهایت  تنظیم کنید. در طول پخت لازم است مرغ‌ها را پشت‌ورو کنید تا هردو طرف به‌خوبی برشته شوند.
4. نودل‌ها را در آب‌جوش بریزید و صبر کنید تا نرم‌شوند و بعد آن‌ها را آبکش کنید.
5. حالا نودل‌های آبکش شده را به تابه‌ی وُک اضافه کنید. برای خوش‌مزه‌تر شدن غذا کمی عسل و سس سویا هم به مواد اضافه کنید و برای دو تا چهار دقیقه، مواد را تفت دهید.
6. مواد را در ظرف‌های مورد نظرتان بکشید. مرغ‌ها را هم برش‌ بزنید و رویشان بچینید. نوش جان!

فوت آخر!

همیشه کمی جعفری تازه‌ی خردشده در کنار مرغ و نودل عالی می‌شود. اما حالا که در دوران کرونا هستیم، بهتر است کمی جعفری خردشده را همراه عسل و سس سویا در مرحله‌ی آخر به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :