• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 تیر 1399
کد مطلب : 103736
+
-

با مردم

با مردم









 بازی با ساعت حرکت قطارهای تهران به پرند
ساعت حرکت قطارهای روزانه تهران به پرند مدام تغییر می‌کند که این موضوع باعث سرگردانی مردم و تحمیل هزینه و زمان بسیار به مسافران روزانه این مسیر شده است. قبلا آخرین حرکت قطار ساعت 21 و20دقیقه بود که از زمان شیوع کرونا آن را کاهش داده و به ساعت 21و 5دقیقه رسانده‌اند. هر بار این ساعت حرکت آخرین قطار را آنقدر دستکاری کردند که اکنون به 5دقیقه مانده به ساعت 21 رسیده و مشکلات بسیاری برای مسافران ایجاد کرده است. با توجه به بازگشایی کامل مشاغل مختلف، از مسئولان تقاضا داریم این ساعات را به جای اول خود بازگردانند.
جمعی از مسافران هر روزه پرند

   دوربرگردان توتک در جاده امام‌رضا، بازگشایی شود
دوربرگردان توتک واقع درکیلومتر‌15جاده امام‌رضا، از حدود 20روز پیش بسته است و رانندگانی که قصد دارند وارد شهرک صنعتی خاوران شوند، مجبورند برای دور زدن مسیری تقریبا 10کیلومتری را طی کنند تا وارد شهرک صنعتی شوند. از مسئولان تقاضا داریم نسبت به بازگشایی مجدد این دوربرگردان اقدام کنند تا از نابسامانی ترافیک منطقه و همچنین استهلاک خودرو و هدررفت زمان رانندگان جلوگیری شود.
فاطمی از سایت چوبفروشان 

  یک بام و دوهوای سیاست‌های کرونایی
وقتی مسئولان تصمیم می‌گیرند به هر علتی تالارهای پذیرایی برای مراسم عروسی و عزا حتی با ظرفیت محدود بازگشایی شوند، ‌چگونه توقع دارند شیوع کرونا بیشتر نشود. اگر مردم به سخنان مسئولان اعتماد نکنند گلایه می‌کنند و اگر هم اعتماد کنند که دائم می‌گویند خطر کم شده و کرونا کنترل شده که نتیجه‌اش می‌شود ابتلای ده‌ها نفری به کرونا پس از هر مراسم.
فرهاد فهیمی جو از تهران

   شلوغی مرکز تعویض پلاک قزل‌حصار و خطر شیوع کرونا 
درحالی‌که هر روز، مسئولان همه را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از حضور در نقاط شلوغ دعوت می‌کنند، شرایط مرکز تعویض پلاک قزل‌حصار به‌گونه‌ای است که به هیچ وجه نمی‌توان فاصله‌گذاری را رعایت کرد. غیراز این بسیاری از کسانی که در آنجا حاضر شده و در صف‌های انبوه چسبیده به هم ایستاده‌اند، ماسک ، دستکش و اسپری ضدعفونی ندارند. مسئولان هم هیچ سختگیری خاصی در این مورد نشان نمی‌دهند و بی‌شک چنین مرکزی می‌تواند کانون شیوع کرونا باشد.
بابایی از کمالشهر کرج

  تامین هزینه بیمه رانندگان کار بسیار سختی شده است
قبلا حق بیمه رانندگان تاکسی حدود 200هزار تومان بود که این رقم متأسفانه اکنون به رقم 600هزار و خرده‌ای رسیده که تامین آن در این اوضاع بیکاری و کرونایی واقعا کار سختی است.
یک راننده تاکسی از تهران 

   آلودگی صوتی بالا در تهرانسر شرقی
محله پاسداران در تهرانسر شرقی چسبیده به فرودگاه مهرآباد است که همواره صدای وحشتناک هواپیماها در آن می‌آید. شمال این شهرک جاده مخصوص و جنوب آن جاده قدیم کرج و غرب آن نیز با اتوبان آزادگان احاطه شده است. بنابراین علاوه بر صدای هواپیما دائم صدای خودرو و بوق کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را هم داریم. همه این موارد را به سر و صدا وانت‌های دوره‌گرد بیفزایید که با بلندگو اقدام به پخش صدای نابهنجار برای خرید یا فروش کالا می‌کنند. در هر روز حداقل 18تا 20وانت در این محلات باعث سلب آسایش بیشتر مردم می‌شوند. از شهرداری محترم منطقه ۲۱ محله پاسداران خواهشمندیم چاره‌ای بیندیشد تا ساکنین از این معضل که تعدادی سودجو به‌وجود آورده‌اند رهایی یابیم.
احمد ثانی از تهرانسر

  ماسک و دستکش؛ همچنان گران و گاه نایاب
هر روز در اخبار می‌شنویم که در تولید ماسک ، دستکش و مواد ضدعفونی رکوردزنی شده است، ولی در داروخانه‌ها خبری از ماسک و دستکش به قیمت مناسب نیست و برخی داروخانه‌ها اصلا ماسک ندارند. این در حالی است که در سمت دیگر خیابان‌هایی که داروخانه است حتی کودکان کار و دستفروشان بساط گستر هم ماسک دارند. جدای از این‌ها مغازه‌های مختلف حتی فروشندگان مصالح ساختمانی هم ماسک می‌فروشند. واقعا این‌قدر مدیریت توزیع سخت است یا مثل همیشه نان عده‌ای سودجو  در این روش است؟
هاشم اقدامی از شهریار

   استفاده از ماسک همه جا اجباری شود
مسئولان استفاده از ماسک را تا پایان شیوع کرونا همه‌جا و همیشه اجباری کنند و ماسک را با قیمت مناسب و رایگان در اختیار همه قرار دهند.
مجیدی از تهران 

   فاضلاب روباز کوی سیاحی اهواز؛ قاتل کودکان 
وجود جوی‌ها و فاضلاب روباز در کوی سیاحی که در کنار خانه‌ها قرار دارند، تاکنون باعث مرگ چندین کودک شده است. کودکانی که به این جوی‌ها به چشم استخر نگاه می‌کنند. جدای ده‌ها مشکل دیگر این منطقه محروم، وجود فاضلاب‌های روباز و نبود شبکه فاضلاب، زندگی مشقت باری را برای اهالی آن رقم زده است، به‌گونه‌ای که بازی کردن کودکان در فاضلاب‌های روباز و در آغوش کشیدن انواع بیماری‌ها، از دم دست‌ترین صحنه‌های روزانه زندگی در کوی سیاحی اهواز است و دل اهالی به‌خصوص مادرانی که شاهد حضور کودکان‌شان در این نقاط آلوده هستند را به درد آورده است.
صبّوح از اهواز کوی سیاحی

  نظارت بر اجاره‌ها؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب 
ظاهرا مسئولان قرار است قانونی اجرایی کنند که اجاره ‌بها بیش از 25درصد افزایش نیابد. اولا اینکه بنگاه‌داران و موجران به این قانون تن نمی‌دهند، در ثانی خیلی‌ها فقط قراردادهای قبلی را پشت‌نویسی و تمدید می‌کنند و آخر اینکه چرا همیشه مسئولان دیر وارد عمل می‌شوند و درصورت اجرای چنین قانونی تکلیف کسانی که در چند‌ماه گذشته با افزایش اجاره‌های حتی دوبرابری روبه‌رو بوده‌اند، چیست؟
دانشی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید