• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 9 تیر 1399
کد مطلب : 103619
+
-

استخدام گروگانگیر برای انتقام از خواستگار

استخدام گروگانگیر برای انتقام از خواستگار

زن جوان برای انتقام‌جویی از خواستگار سابقش 2مرد اجیر کرد تا با دریافت دستمزد 100میلیون تومانی دست به گروگانگیری بزنند.
به گزارش همشهری، چندی قبل مهندسی جوان پشت فرمان خودروی سراتویش در اتوبان همت تهران در حرکت بود که یک خودروی پژو 206مقابل ماشین او پیچید. سرنشینان آن 2مرد بودند که تجهیزات نظامی مانند بی‌سیم، اسلحه و... در دست داشتند و خودشان را مأمور معرفی کردند. آنها مدعی بودند که راننده سراتو تخلف کرده و باید همراهشان به اداره پلیس برود. به این ترتیب یکی از آنها پشت فرمان سراتو نشست و دیگر مهندس جوان را به‌خودروی 206منتقل کرد و شروع به حرکت کردند. آنها با انتقال مرد جوان به محلی خلوت، دست و پای او را بستند و شروع به ضرب و شتم وی کردند. پس از آن ماشین سراتویش را دزدیدند و با رها کردن او در خیابان گریختند. با شکایت مرد جوان، در اداره پلیس مشخصات خودروی سراتوی مالباخته در اختیار همه واحد‌های گشتی قرار گرفت تا اینکه چند روز پیش مأموران، خودرو را در یکی از اتوبان‌های شمال تهران شناسایی و راننده آن را دستگیر کردند. 
متهم دستگیر شده که میلاد نام دارد در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که خودرو را از زنی به نام ساناز خریده است و خبری از سرقتی بودن آن ندارد. مأموران در مرحله بعد ساناز را دستگیر کردند که او  هم سرقت خودرو و شکنجه مهندس جوان را رد کرد ولی گفت شاکی پرونده را می‌شناسد.
او توضیح داد: با این مرد در دانشگاه آشنا شدم و قرار بود ازدواج کنیم.  من می‌خواستم با سرمایه‌ای که داشتم یک خودروی سراتو بخرم و حتی مهندس جوان مرا به نمایشگاه اتومبیل برد تا ماشینی را که می‌خواستم، انتخاب کنم. من هم سراتو را انتخاب کردم و پولش را به خواستگارم دادم تا کارهای خرید و انتقال سند را انجام بدهد اما او ماشین را به نام خودش زد و پولم را بالا کشید.
وی ادامه داد: مدتی از این ماجرا گذشت تا اینکه با جوانی به نام میلاد آشنا شدم. برای او تعریف کردم که خواستگار سابقم مرا فریب داده و ماشین سراتوی مرا به نام خودش زده است و احتمالا او بی‌آنکه چیزی به من بگوید سراغ شاکی رفته تا ماشین مرا از چنگ او درآورد. 
ساناز مدعی بود که خبری از گروگانگیری ندارد، اما میلاد وقتی در جریان اعترافات وی قرار گرفت، گفت: ساناز برای من تعریف کرد که خواستگار سابقش سرش را کلاه گذاشته است. او نقشه گروگانگیری و انتقام‌جویی کشید و از من و دوستم خواست که آن را عملی کنیم. ما هم به‌خاطر پول قبول کردیم. وی ادامه داد: برای اجرای این نقشه، پلاک خودرویی سرقت کردیم و تجهیزات نظامی خریدیم و دست به سرقت و گروگانگیری زدیم.  قرارمان این بود که بابت این کار نفری 50میلیون تومان از ساناز دستمزد بگیریم.
با اعتراف میلاد، مأموران همدست وی را دستگیر کردند که او هم اعتراف کرد  همه نقشه‌ها  را ساناز کشیده است. 
در ادامه مأموران به تحقیق از شاکی پرونده پرداختند اما او منکر کلاهبرداری شد و گفت چون با ساناز دچار اختلاف شده و با او ازدواج نکرده است، احتمالا وی با این کار قصد انتقام‌جویی از او را داشته است. با این حال تحقیقات در این پرونده ادامه دارد و 3متهم - زن جوان و 2 سارق اجیر شده- با دستور قاضی علی رسولی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای وی‍ژه سرقت در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید