• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب : 103576
+
-

تولید انبوه مسی‌فیک

با ظهور مسی مکزیکی کلکسیون مسی‌های سراسر جهان تکمیل شد

تولید انبوه مسی‌فیک

مکزیکی‌ها یک مسی جدید معرفی کرده‌اند. لوکا رومرو ظاهر و استیلی شبیه لیونل مسی دارد و در نگاه اول بدون اینکه بازی‌اش را دیده باشیم ما را به یاد ستاره آرژانتینی می‌اندازد. رومرو همان بازیکن 15ساله مایورکاست که با حضور در بازی مقابل رئال مادرید به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا تبدیل شد. مکزیک قبلا هم یک مسی دیگر داشت به نام دیگو لاینس که الان با 20سال سن عضو تیم رئال بتیس است. از این مسی‌ها زیاد می‌آیند و می‌روند؛ مثلا همین کوبوی ژاپنی رئال مادرید که فوتبالش را از آکادمی بارسلونا و لاماسیا آغاز کرد و بارسا به‌خاطر قرارداد با او در سن زیر 16سالگی از نقل‌وانتقالات محروم شد. کوبو سپس به باشگاه رقیب پیوست و الان قرضی در مایورکا بازی می‌کند. زمانی از این بازیکنان بااستعداد به‌عنوان مارادونای ثانی یاد می‌شد؛ مثلا در خود آرژانتین بازیکنانی مثل اورتگا، گایاردو، آیمار، ساویولا، ریکلمه و... قرار بود مارادونای ثانی باشند. مهدوی‌کیا را مارادونای ایران می‌دانستند و سعید عویران که به بلژیک گل زد، مارادونای صحرا؛ درحالی‌که هیچ‌کدام از لحاظ سبک فوتبالی شباهتی به اسطوره آرژانتینی نداشتند. گئورگی هاجی مارادونای بالکان بود که تقریبا فوتبالش شبیه به مارادونای اصلی بود؛ البته کمی شبیه. همین الان هم تولید لقب مارادونا قطع نشده و به‌طور مثال بازیکن چینی اسپانیول که چندی پیش به بارسا گل زد به نام وو لی، لقب مارادونای چین را یدک می‌کشد. لقب رونالدو هم زیاد خیرات می‌شود. ژائو فلیکس اتلتیکو مادرید یکی از همین‌هاست. اما تعداد مسی‌های دنیا بیشتر است.
   از سردار آزمون به‌عنوان مسی ایرانی یاد می‌شود و این در حالی است که خود سردار خودش را زلاتان می‌داند و نه مسی و آنهایی که چنین لقبی را به او داده‌اند، از طریق اخباری که هر چند وقت یک‌بار درباره علاقه آرسنال، لیورپول، لاتزیو و همه تیم‌های جهان به این بازیکن سال‌هاست که مطرح می‌شود بدون اینکه بازی‌اش را دیده باشند، او را مسی خوانده‌اند.
  اخیرا اخباری درباره علاقه منچستریونایتد به مسی ترکیه شنیده شده است؛ بازیکنی به نام عبدالقدیر عمر.
   انگلیسی‌ها هم که زمانی برای خودشان پله داشتند (جان بارنز)، یک مسی آینده رو کردند که این بازیکن یعنی پاتریک رابرتس آن‌قدر مصدوم شد که همه یادشان رفت او را با چه‌کسی مقایسه کرده بودند. البته آنها یکی هم در رده بانوان دارند به نام فران کربی. یک بازیکن اسکاتلندی هم بود به نام رایان گاولد که الان در 24سالگی کسی به روی خودش نمی‌آورد زمانی او را مسی آینده نامیده بودند. مسی ایرلندی هم آلن جاج بود که هیچی نشد.
    شکیری، بازیکن سوئیسی تیم لیورپول هم مسی سوئیس است. محمد صلاح هم در همین تیم مسی مصر خوانده می‌شود.
  خود کاتالان هم مسی مستقل دارد؛ جرارد دلوفئو که البته مسی آینده نشد، حتی دلوفئوی گذشته هم نیست و از بارسلونا خارج شد و الان در واتفورد بازی می‌کند. بارسا یک مسی دیگر هم داشت که کروات بود به نام آلن هلیلوویچ که بچه خوش‌تکنیکی بود؛ همین.
  مسی آلمان مارکو مارین نام داشت که توسط چلسی مدام به این‌ور و آن‌ور قرض داده شد و در لیگ‌های یونان و صربستان هم مجبور شد بازی کند.
  غیر از کوبوی ژاپنی، رئالی‌ها یک مسی دیگر هم دارند. مارتین اودگارد نروژی که مدتی در هلند قرضی بازی کرد، امسال به سوسیداد رفت و یکی از دلایل حذف رئال در جام حذفی توسط این تیم بود و در برنابئو گل زد. او احتمالا فصل آینده به رئال برمی‌گردد.
  جاهای مختلفی مسی آینده داریم؛ رائول رودریگس (مسی پرو)، ادون ژرگووا (مسی کوزووو)، لالیانزوالا چهانگته (مسی هند)، فتواتزیدیس (مسی یونان)، مائولانا ویکری (مسی اندونزی)، لی سئونگ وو (مسی کره)، فیض نصیر (مسی مالزی)، استنلی اوکورو (مسی نیجریه)، چاناتیپ سونگ‌کراسین (مسی تایلندی)، تبوگو تلولان (مسی آفریقای جنوبی) و... و رضا پرستش (مسی بدلی ایرانی)!

این خبر را به اشتراک بگذارید