• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب : 103569
+
-

نبرد اول و آخر

در لیگ‌برتر ایران امشب پرسپولیس به مصاف تیم آخر جدول می‌رود و تراکتور هم بالاخره از انصراف دادن انصراف می‌دهد

نبرد اول و آخر

لیگ برتر ایران که بعد از 117روز تعطیلی از چهارشنبه گذشته دوباره آغاز شده، امشب و فردا با برگزاری هفته بیست‌ودوم ادامه خواهد یافت. از 8بازی این هفته 5بازی امشب برگزار می‌شود و 3بازی هم فردا(دوشنبه) برگزار خواهد شد. جدال تراکتور با نساجی و دوئل پرسپولیس با پیکان مهم‌ترین بازی‌های امشب هستند.

  تراکتور - نساجی؛ ساعت20:30
تراکتور که پرچمدار بیانیه و انصراف بود بالاخره خیلی راحت و بی‌سر و صدا کوتاه آمد و امشب در نخستین بازی هفته میزبان نساجی خواهد بود. بازی رفت این دو تیم در قائمشهر با 4گل به سود تراکتور تمام شد اما نسبت به آن بازی مربیان هر دو تیم تغییر کرده‌اند. در بازی رفت دنیزلی توانست مهاجری را شکست دهد و حالا ساکت الهامی باید به مصاف محمود فکری برود. تیم ساکت الهامی 6بازی اخیر خانگی‌اش را در لیگ و حذفی برده است اما نساجی هم در آخرین بازی قبل از تعطیلات توانست ماشین‌سازی را در تبریز با 3گل شکست دهد. الهامی از زمانی که سرمربی تراکتور شده میانگین بالای 2امتیاز از هر بازی را به جا گذاشته و روند خوبی با این تیم داشته است. او اگر سهمیه آسیایی می‌خواهد نباید از 3امتیاز این بازی خانگی به سادگی بگذرد. در غیاب شجاعی و دژاگه، چهره ویژه این بازی احتمالا ساسان انصاری است که در بازی رفت هم 2گل زد و یک پاس گل داد.

  شهرخودرو - ذوب‌آهن؛ ساعت20:30
نمودار نتایج شهرخودرو با هدایت سرآسیابی کاملا سینوسی است و این تیم یک‌درمیان می‌برد و می‌بازد. البته شهرخودرو در خانه خودش تیم موفقی است و از 3میزبانی اخیرش 9امتیاز گرفته است. ذوب‌آهن هم ضعیف‌ترین تیم لیگ در بازی‌های خارج از خانه است؛ این تیم بیرون از اصفهان فقط 4امتیاز گرفته و هرگز برنده نشده است. ذوب‌آهن در روزهای شیوع کرونا، سرمربی و ستاره خارجی خط حمله‌اش را هم از دست داد تا حالا کار سختی برای مصاف با حریف بالای جدولی‌اش داشته باشد.

  نفت آبادان - پارس‌جنوبی؛ ساعت21
2 تیم وابسته به وزارت نفت که با توجه به مصوبه‌های این وزارتخانه آینده‌شان روی هواست امشب در آبادان به مصاف هم می‌روند. پارس‌جنوبی که معلوم نیست با این شرایط مالی چطور به زندگی‌اش ادامه می‌دهد با منطقه سقوط فقط 3امتیاز فاصله دارد. در عوض نفت آبادان در فاصله 3امتیازی از منطقه‌ای است که در آنجا می‌توان سهمیه آسیا را به‌دست آورد. آبادانی‌ها بعد از رفتن اسکوچیچ 4بازی متوالی را باختند و تازه نخستین پیروزی خودشان را دشت کرده بودند که لیگ تعطیل شد.

  شاهین بوشهر - نفت مسجدسلیمان؛ ساعت21
نفت مسجدسلیمان 3بازی آخرش را در خارج از خانه باخته است. شاهین بوشهر هم در آخرین بازی‌های قبل از تعطیلات نتایج خوبی گرفته و از ته جدول رها شده بود. شاهین در نیم‌فصل دوم به‌اندازه تراکتور و بیشتر از سپاهان امتیاز گرفته است. اما مشکل اینجاست که سرمربی کروات شاهین و 2 بازیکن خارجی این تیم در تعطیلات به کشورشان رفتند و دیگر برنگشتند. همین موضوع شاید باعث تضعیف تیم محبوب بوشهری‌ها شده باشد و آنها نتوانند به اندازه قبل از تعطیلات موفق ظاهر شوند. حتی برد در این بازی هم شاهین را از منطقه سقوط بالا نمی‌آورد اما آنها را امیدوار می‌کند که در هفته‌های بعد بتوانند این ماموریت سخت را انجام دهند.

  پیکان - پرسپولیس؛ ساعت21
مصاف تیم اول با تیم آخر جدول لابد باید بازی یک‌طرفه‌ای باشد. اما شرایطی که از پیکان دیده‌ایم نوید یک بازی جذاب و پرهیجان را می‌دهد. پیکان از خط حمله قدرتمندی برخوردار است که دقیقا به اندازه پرسپولیس در این فصل گل زده اما خط دفاعی پیکانی‌ها بیش از هر تیم دیگری در این فصل تسلیم شده و باعث قعرنشینی این تیم شده است. عبدالله ویسی که در 3فصل اخیر لیگ‌برتر هنوز هیچ بردی نداشته امشب میزبان تیمی است که در 7بازی خارج از خانه متوالی پیروز شده و در این 7بازی حتی یک گل هم دریافت نکرده است. این نتایج پرسپولیس حاصل تاکتیک‌هایی است که کالدرون برای آنها به یادگار گذاشته. آنها به‌خوبی در زمین خودشان دفاع می‌کنند و در زمان ضدحمله به سرعت به دروازه حریفان می‌رسند. از جمع نیروهای تهاجمی و تأثیرگذار پرسپولیس مهدی ترابی امشب محروم است و عالیشاه و سیامک نعمتی احتمالا فرصت خودنمایی خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید