• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب : 103575
+
-

یک داستان سرکاری به نام لیگ کشتی

درحالی‌که کشتی هنوز از ستاد مبارزه با کرونا مجوز نگرفته، شنیده‌ها می‌گوید برخی از مربیان و مدیران باشگاه‌ها به امید شروع لیگ در مردادماه، در حال رایزنی با کشتی‌گیران هستند

یک داستان سرکاری به نام لیگ کشتی

لیگ کشتی در رشته آزاد و فرنگی به گفته مسئولان سازمان لیگ فدراسیون کشتی قرار است از اول مرداد‌ماه آغاز شود. مسئولان برخی تیم‌ها فعالیت‌هایشان را آغاز کرده‌اند و از کشتی‌گیران قول شفاهی گرفته‌اند که در ترکیب تیم آنها باشند. همه اینها در حالی است که هنوز باشگاه‌های کشتی مجوز بازگشایی نگرفته‌اند و کشتی‌گیران غالبا انفرادی در خانه یا باشگاه‌های بدنسازی تمرین می‌کنند.حضور تیم‌های شرکت‌کننده از استان‌های مختلف، درخواست برای میزبانی لیگ جهانی و در نهایت اهدای میزبانی به سنندج و ارومیه ازجمله خبرهایی بود که طی ماه‌های اخیر به گوش کشتی‌دوستان رسید. در ادامه خبرهایی مبنی بر رایزنی علیرضا رضایی، پژمان درستکار، ابراهیم مهربان و بهروز یاری با اسپانسرها برای حضور در لیگ شنیده شد. برخی از کشتی‌گیران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری مدعی شدند از طرف تیم‌های ایرانمال، دانشگاه‌آزاد و البته شخص ابراهیم مهربان تماس‌هایی داشته‌اند و از آنها برای لیگ آینده قول گرفته شده است. البته خبرهایی هم از حضور هادی حبیبی به‌عنوان سرمربی به گوش می‌رسد ولی هنوز کسی از اسپانسر او خبر ندارد. حبیبی به شوخی به همشهری گفت: «دلیل ندارد از حالا بگویم چه اسپانسری برای تیمداری از ما حمایت خواهد کرد، دوستان می‌روند زیرابمان را می‌زنند.» حضور تیم ایرانمال، قهرمان دوره گذشته لیگ، با وجود تمام شایعاتی که درباره عدم‌ تیمداری این مجموعه به گوش می‌رسید، قطعی به‌نظر می‌رسد. مسئولان این تیم با چند کشتی‌گیر وارد مذاکره شده‌اند و قرار است مثل سال‌های گذشته در 2رشته آزاد و فرنگی تیمداری کنند.
تمام این هیاهو برای مسابقاتی است که برگزاری آن همچنان در هاله‌ای از ابهام است. کشتی هنوز نتوانسته مجوز بازگشایی را از ستاد مبارزه با کرونا دریافت کند و با توجه به اخباری که هر روز از گسترش دوباره این ویروس منتشر می‌شود، بعید به‌نظر می‌رسد بتواند مجوز بازگشایی را به این زودی‌ها کسب کند. فراموش نکنیم داستان کشتی با بسیاری از دیگر رشته‌های ورزشی تفاوت دارد. با توجه به ماهیت مبارزه‌ای این رشته و ناگزیر بودن تماس بدنی بین ورزشکاران، احتمال اینکه در شرایط فعلی به کشتی مجوز ازسرگیری داده شود، دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. لیگ کشتی بدون شک یکی از جذابیت‌های این رشته است ولی زمانی که مسابقات در رده‌های مختلف لغو می‌شود نباید انتظار برگزاری لیگ را داشت.به‌نظر می‌رسد عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ کشتی علاقه زیادی دارد نامش مدام در رسانه‌ها مطرح باشد. او همچنان بر برگزاری لیگ کشتی در مرداد‌ماه تأکید می‌کند و جماعتی از کشتی‌گیران، مربیان و مدیران باشگاه‌ها با این وعده مشغول رایزنی برای بستن تیم‌شان هستند. این تکاپو اما در شرایطی است که امروز کسی حتی مطمئن نیست که المپیک توکیو که یک‌سال هم عقب افتاده، سال2021 هم امکان برگزاری پیدا کند. واقعیت تلخ‌تر اینکه چنانچه کرونا تا سال آینده کنترل نشود، حتی ممکن است برخی رشته‌ها مانند کشتی که فاصله‌گذاری اجتماعی در آنها معنا ندارد، بیشتر از دیگر رشته‌ها تهدید شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید